×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اولین همایش تخصصی روابط عمومی در حوزه سلامت برگزار شد

اولین همایش تخصصی روابط عمومی درحوزه سلامت با موضوع؛ روابط عمومی کارآمد، همراه باذینفعان، همگام با سازمان، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این همایش ضمن تبریک روز خبرنگار، از فعالان عرصه رسانه و روابط عمومی  به عنوان سنگربانان بی سنگر یاد کرد و اظهار داشت؛ در حال حاضر ، شکل گیری خبر ، سرعت انتشار و گستره ای  که یک خبر در بر می گیرد با گذشته بسیار متفاوت است و اثری که امروزه رسانه در مهارت های ارتباطی دارد در هیچ دوره ای از تاریخ بشریت وجود نداشته است. وی یادآور شد : ویژگی های عصر نوین، سطح انتظار از کارکنان عرصه رسانه و روابط عمومی را بالا برده و شاغلین این حوزه باید از مهارت های ویژه ای در زمینه تحلیل، دسته بندی ، استخراج ، جهت دهی و هدفمند کردن اخبار داشته باشند .

دکتر یوسف زاده ادامه داد : با توجه به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ، رسالت روابط عمومی ها نیز به روشنی ترسیم شده ، لذا باید همگام با سرعت و شتاب که دانشگاه در پیشبرد اهداف خود دارد به جلو حرکت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کارکنان حوزه روابط عمومی خواست تا نسبت به ارتقای دانش تخصصی اهتمام داشته باشند و در مسیر رشد و ترقی با عنایت به کسب رضایت الهی، خود را از آفت ها مصون نگه دارند.

دکتر منوچهر جمالی- نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت؛ با توجه به شرایط کنونی جامعه و تاثیر قابل تاملی که انعکاس اخبار بر عموم دارد روابط عمومی ها باید بیش از پیش دقت و توجه لازم را داشته باشند و ضمن روایت صحیحاز عملکرد سازمان خود، مردم را دلگرم و امیدوار کنند.

روابط عمومی به عنوان چشم، هوش و گوش مدیران خود هستند و به تبع موفقیت مدیران، منوط به داشتن روابط عمومی های کارآمد است، لذا با توجه به حساسیتی که حوزه بهداشت و درمان دارد مسوولیت خطیری بر عهده کارکنان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی است.

حجت الاسلام علی اسماعیلی – مسوول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: درک جامعه از اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی در راستای رسالت خود به انجام می رساند در گرو تلاش کارکنان حوزه روابط عمومی جهت انعکاس فعالیت های دانشگاه است.

وی با تاکید براهمیت و حساسیت کار فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی به نمونه های قرآنی و تاریخی در این باره اشاره کرد و اظهار داشت: روشنگری و نقش آفرینی حضرت زینب (س) وامام سجاد (ع) موجب شد که عظمت قیام امام حسین (ع) برای دیگران بازگو شده و تا ابد زنده بماند ، این الگوی تاریخی به ما نشان می دهد که روابط عمومی ها با عنایت به امانت داری و توجه به صحت و سلامت اخبار، در نشر و انعکاس آنها بکوشند و در عرصه حضور داشته باشند.

طلعت کاویانی – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی، اظهار داشت؛ حوزه روابط عمومی به عنوان یکی از کلیدی ترین ارکان هر سازمانی است که می تواند موفقیت را برای سازمان خود رقم بزند . از سوی دیگر روابط عمومی ها مهمترین حلقه اتصالی با جامعه هستند اما این مهم، جز در سایه تبیین جایگاه صحیح روابط عمومی در سازمان ها، محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی که مورد اعتماد مدیران خود نباشد  به  مانند چراغ خاموشی است که نوری ندارد.

کاویانی ضمن ارایه گزارش عملکرد حوزه روابط عمومی دانشگاه و قیاس آن در دو بازه زمانه سه ماهه اول سال ۹۶ و ۹۷ گفت: پیشرفت عملکرد این حوزه نشان از افزایش فعالیت سازمان و نقش برنامه راهبردی دانشگاه در پیشبرد فعالیت های آن دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.