×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پاکسازی بخشهایی از  تالاب بین المللی انزلی و پناهگاه حیات وحش سرخانکل

 

 

 

با همیاری زندانیان شهرستان بندر انزلی بخشهایی از  تالاب بین المللی انزلی و پناهگاه حیات وحش سرخانکل از زباله پاکسازی شد.

به گزارش گیلان پیام، قربانعلی محمد پور مدیرکل محیط زیست گیلان درباره این خبر گفت  با همکاری اداره محیط زیست شهرستان بندر انزلی  و اداره زندانها  این اقدام فرهنگی انجام گرفت و میزان زباله های جمع آوری شده حدودا۷۰۰ کیلوگرم بوده است.

محمد پور اذعان داشت  پاکسازی و حفظ و صیانت از مواهب الهی بویژه تالابها وظیفه عمومی تلقی میشود و مشارکت همه اقشار جامعه در چنین اقدامات فرهنگی ضروری می باشد.

وی افزود نقش اکوسیستمهای تالابی در زندگی انسانها به ویژه  تاثیرات اقتصادی – اجتماعی آن  غیر قابل انکار می باشد و اگر عزم ملی برای حفاظت از تالابها در میان نباشد این اکوسیستمها  ارزش های  خود را بسرعت از دست خواهند داد.

محمدپور تصریح کرد سوء مدیریت پسماندها ، ریختن زباله در طبیعت، ورود فاضلاب های خانگی و صنعتی ،ورود رسوبات ، تغییرات اقلیمی و پسروی آب دریای خزر از جمله مشکلات امروزه این تالاب بین المللی می باشد . امید است همه با هم دوش به دوش یکدیگر تالاب را از نابودی  نجات دهیم .

وی از آقایان آهنگری دادستان شهرستان انزلی ، علینژاد رییس اداره زندانهای شهرستان بندرانزلی ، خلیلی مسئول اتوبوسرانی  ، توانا و نیز شرکت خدماتی سبززیور به جهت هماهنگی لازم در این پاکسازی تقدیر و تشکر نمود ./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.