×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری سمینار “اپتومتری” در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 

دومین سمینار “اپتومتری”با موضوع استرابیسم و دید دو چشمی به همت انجمن اپتومتری در گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،دومین سمینار اپتومتری گیلان با موضوع استرابیسم و دید دو چشمی به همت انجمن اپتومتری استان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه در سالن همایش هتل کادوس رشت برگزار شد و طی آن آخرین دستاوردها در زمینه انحرافات چشمی، تنبلی چشم، تجویز عینک و… ارایه شد.

دکتر یوسف زاده چابک –رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور در این سمینار، ضمن قدردانی و تشکر از انجمن اپتومتری استان گیلان که با کمک هم این سمینار ارزشمند را برگزار نمودند، بیان کرد: با توجه به توانمندی هایی که در استان گیلان در حوزه چشم پزشکی فراهم شده است و توانمندی های بالینی  این حوزه، انتظار داریم رشد خوبی در روند آموزشی این رشته داشته باشیم و بتوانیم  رزیدنت هایی را در رشته چشم پزشکی و بینایی سنجی آموزش دهیم .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان گیلان یک استان سالمند محسوب می شود، اظهار داشت: بیماری های مانند دیابت و بیماری های غیر واگیر و حتی بیماری های چشمی در گیلان شیوع بیشتری پیدا کرده، به طوری که نیاز ما به فعالیت در این حوزه اجتناب ناپذیر خواهد بود. در این زمینه، باید از نیرو های تخصصی چشم پزشکی مانند اپتومتری استفاده کرد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صدد است در آینده رشته بینایی سنجی را راه اندازی کند.

دکتر عبدالرضا مدقالچی – جراح و متخصص چشم و فلوشیپ چشم اطفال مسوول برگزاری همایش و دکتر سیده فاطمه میرجانی – اپتومتریست، دبیری این مراسم را بر عهده داشت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.