×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح پروژه های عمرانی شهر رشت در آستانه میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع)

دکتر نصرتی در افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری رشت مطرح کرد:  الگوبرداری پارکهای سطح شهر از پارک مهر در زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی

 

به گزارش گیلان پیام، در مراسمی با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسن علیپور و فرهام زاهد دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مهندس جمشیدپور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ، دکتر شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانهای شهرداری و مهندس امیرلو مدیر منطقه چهار شهرداری و سجاد محجوب مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت افتتاح همزمان سه پل عابر پیاده مکانیزه و آئین کلنگ زنی چهارمین پارک مجتمع مسکن مهر شهر رشت و بازدید روند تکمیل راه دسترسی مهم انتهای سایت مسکن مهر انجام شد.

دکتر مسعود نصرتی در گفت و گو با واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری اذعان داشت: امروز همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام سه پل عابر پیاده مکانیزه شهر رشت با بودجه ۲ میلیارد تومانی به افتتاح و بهره برداری رسید.

شهردار رشت تصریح کرد: این پل ها در بلوار امام خمینی (ره) جنب شهرک شهید عباسپور، بلوار شهید رجایی نبش مسجد امام موسی بن جعفر (ع) و کمربندی شهید بهشتی نبش شهرک شهید مفتح افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه در خصوص پروژه پارک مهر مسکن مهر خاطرنشان کرد: این پارک که امروز در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع شاهد مراسم کلنگ زنی آن بوده ایم در ایام ا… مبارک دهه فجر سال جاری مورد بهره برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت. شهردار رشت با اشاره به ضرورت تامین نیازهای ضروری پارک های محله ای تصریح کرد: با افتتاح پارک مهر مسکن مهر، موضوع تولید برق از انرژی خورشیدی نیز به صورت پایلوت در این پارک به اجرا درخواهد آمد و در ادامه این روند سایر پارکهای محله ای نیز با الگوبرداری از پارک مهر در زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی راه اندازی خواهد شد.

دکتر مسعود نصرتی از بازگشایی دو معبر در سایت مسکن مهر خبر داد و گفت: بازگشایی و عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت ۲ لاین ورودی مسکن مهر نیز توسط سازمان عمران به اجرا در آمده که با اضافه شدن این دو لاین در مسکن مهر شاهد سهولت در مسیرهای دسترسی و کاهش بار ترافیکی به سایت مسکن مهر خواهیم بود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت با اشاره به ترافیک سنگین مسیر جاده لاکان برای دسترسی به مجتمع مسکن مهر بیان داشت: خیابان حدفاصل مسکن مهر تا ورودی باهنر به سطح ۶ هزار متر مربع یکی از راههای دسترسی به مسکن مهر بود که در حال حاضر آسفالت آن انجام و تا هفته آینده با نصب علائم رانندگی و خط کشی معابر علاوه بر کاهش ترافیک در مسیر جاده لاکان راه دسترسی از مسیر باهنر به مسکن مهر میسر خواهد شد.

سجاد محجوب مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به این که پارک مهر پنجمین پارک مسکن مهر است، گفت: این پارک در نزدیکی مسجد صاحب الزمان مجتمع مسکن مهر در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع به اجرا در بهمن ماه امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت در خصوص امکانات پارک مهر گفت: پارک مهر به مبلمان، پایه چراغ ، زه کشی جهت تخلیه آبهای سطحی، ست بازی کودکان و… مجهز خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده شهروندان از انرژی پاک تصریح کرد: در این پارک با هدف فرهنگ سازی و با استفاده از پنل ها و توربین های تولید برق از انرژی خورشیدی تولید برق را خواهیم داشت .

سجاد محجوب با تاکید بر اینکه ۲۵۰۰ متر از پارک مهر به تولید انرژی پاک اختصاص خواهد یافت، گفت: پارک مهر با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

آمادگی سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در افتتاح دو پارک در هر منطقه تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت از افتتاح دو پارک در هر منطقه تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: برای پارکهای محله ای داخل شهر نیز طی مکاتبه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت با مدیران مناطق ضمن تعرفه عرصه هایی با سند مالکیت شهرداری از سوی شهرداری اقدام به احداث پارکهای محله ای خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.