×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
رضویان: رسانه چشم بینا و صدای رسای جامعه است

گیلان پیام/سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار با بیان اینکه هیچ چیز جز پرداخت واقعی به موضوعات برای خط مشی گذاری و شکل گیری سیاست گذاری درست، ارزشمند نیست؛ خاطر نشان کرد: مختصات فرهنگی اجتماعی شهر رشت برای قرارگیری در مسیر توسعه می‌بایست مدنظر قرار گیرد و بر اساس آنچه امروز در جزییات این شهر می بینیم نیاز است همه تلاش کنیم تا شهری بصیر با جامعه ای مسالمت آمیز بسازیم.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت تصریح کرد: این مسالمت آمیز بودن جامعه است که می تواند به همه اجزا کمک کند تا با ارجحیت کانسپت شهر نسبت به فیزیک شهر آن را در مسیر توسعه قرار دهد و در این باره مجدد تاکید می‌کنم دور بودن از این فرایند ما را ملزم می سازد که در آغاز از الگوی دولت‌های نوساز بهره ببریم.

سیدحسین رضویان، رسانه را چشم بینا و صدای رسای جامعه دانست و اظهار داشت: به عنوان فردی رسانه ای متوجه جایگاه و ارزش رسانه و اصحاب رسانه هستم و من معتقدم رسانه چشم بینا و صدای رسای جامعه است بنابراین سیاستگذاری همایش را بر این استوار کردیم تا در حوزه های گوناگون از ظرفیت رسانه ها به منظور کسب شناخت هرچه بهتر از شرایط واقعی رشت و دریافت رهنمودها بهره مند شویم.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورا ضمن اشاره به مطالعات صورت گرفته و سنجش قرابت رشت با برخی شهرهای دنیا که آنها نیز جامعه ای با کنتراستی از سنت و مدرنیته دارند، عنوان کرد: رشت صاحب جامعه ای است که در آن کنتراستی بین سنت و مدرنیته وجود دارد و در قرابت آن با برخی شهرهای دنیا که دیگر پذیری در آن دنبال می‌شود پرداخت و پیگیری توسعه اجتماعی مهم و یکی از موضوعات این همایش است.

رضویان در ادامه برخی عناوین این همایش را برشمرد و گفت: «توسعه یک شهر برنامه ریزی شده، با کیفیت، مترقی و پایدار»، «توسعه و تقویت اقتصاد رقابتی شهر»، «ایجاد یک محیط مناسب به منظور تشویق توسعه اجتماعی»، «تلاش برای از بین بردن فقر شهری»، «تلاش برای تقویت سیستم برنامه ریزی، اجرا و نظارت»، «تقویت مدیریت شهری و نهادهای اداری»، «پدید آوردن شهروند توسعه گرا»،«جایگاه رسانه در توسعه شهر»، «گردشگری و شهر خلاق، سرآغاز توسعه»، از جمله عناوین این همایش هستند.

سید حسین رضویان با اشاره به تاثیر متقابل انسان و جامعه در رشد یکدیگر خاطر نشان کرد: انسان جامعه را می سازد و جامعه انسان را، نمی شود شهر توسعه یافته ساخت اما بدنبال ساخت شهروند توسعه گرا نبود.

سید حسین رضویان مهلت ارسال آثار به این همایش را ۲۵ خرداد ماه اعلام کرد و افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب یادداشت، مقاله و گزارش تحلیلی از سراسر ایران به دبیرخانه همایش در دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ارسال نمایند.همچنین نشانی پست الکترونیک همایش toseerasht@mail.ir و شماره تماس های ۰۱۳_۳۳۲۲۲۱۸۲ و ۰۹۱۱۶۲۰۸۸۲۶ در اختیار می باشد.

وی با اعلام اینکه پایان مهلت ارسال آثار در قالب یادداشت، مقاله و گزارش تحلیلی ۲۵ خرداد و ۳۱ خرداد ماه اختتامیه همایش خواهد بود تصریح کرد: از عزیزانی که توسط هیئت داوران برگزیده می شوند تقدیر به عمل خواهد آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.