×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دیدار مدیران کل و درمان تامین اجتماعی گیلان با فعالان تشکلهای کارگری استان

گیلان پیام/ کیوان مرتضوی مدیرکل و دکتر حسین ابراهیمی مدیردرمان تامین اجتماعی گیلان در آستانه هفته کار و کارگر با حضور در ساختمان تشکیلات خانه کارگر استان با فعالان تشکل های کارگری از شوراهای اسلامی کار ، انجمن صنفی کارگران ساختمانی ، انجمن پیشکسوتان و خانه کارگر دیدار نمودند .

کیوان مرتضوی در نشست با این جامعه از فعالان تشکلهای کارگری ، کارگران را از ارزشمندترین و مهمترین ارکان و گردانندگان چرخهای اقتصادی برشمرده و از آنها به عنوان نیروهای مولد و سربازان خط مقدم عرصه تولید و صنعت یاد نمود .

وی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۴۹۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۹۰ هزار مستمری بگیر توسط تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت حدود ۲۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان و و بخش عمده ای از جمعیت بازنشستگان استان در زمره جامعه کارگری بوده و توفیق خدمت به این قشر را نعمت و عنایتی بزرگ از سوی پروردگار برای خود میدانیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، اجرای طرح بازرسی های تیمی برای صیانت از این جامعه و تحت پوشش درآوردن کارگران فاقد بیمه در کارگاههای مشمول قانون کار ، ساماندهی فرایند اصلاح عناوین شغلی به منظور رفع دغدغه های کارگران که در سال گذشته پیش آمده بود و پرداخت ماهانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و قریب به ۲۰ میلیارد تومان انواع غرامت و کمک هزینه را بخشی از اقدامات صورت گرفته برای حمایت از کارگران برشمرد .

کیوان مرتضوی با تشریح و تبیین برخی برنامه های تمهید شده این سازمان به منظور پاسداشت هفته کارگر ، این مناسبت را بهانه ای برای ارج نهادن به انسانهایی دانست که با عرق جبین و مشقت و کوشش و کار و تلاش به کسب روزی حلال و امرار معاش اقدام مینمایند و کارگران را نمادی از ایستادگی و مردانگی و صبر و همت معرفی نمود که در عرصه های مختلف انقلاب ، دفاع مقدس ، توسعه و سازندگی و امروز در جنگ اقتصادی برای مبارزه با تحریمها و رونق و رشد تولید در صف مقدم جهادی بزرگ قرار دارند و نقش آفرینی مینمایند .

شایان ذکر است ۵ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه هفته کارگر و اول ماه می مصادف با ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.