×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آموزش و فرهنگ سازی یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل است

گیلان پیام/فرماندار رشت گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی یکی از رویکردهای پدافند غیر عامل و به عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در جهت امنیت و آرامش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری ظهر چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان رشت با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پدافند غیر عامل در این برهه از زمان یکی از موضوعات مهم و با اهمیت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ماهیت تقابل جنگ‌ها با توجه به رشد و پیشرفت مدرنیته فرق کرده است، افزود: امروز خیلی از کشورها با تعامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما به نوعی با جنگ‌های سایبری، بیولوژیک، روانی و… درگیر هستند.

عاشوری با اشاره به اینکه جنگ و تقابل بخشی از سیمای زندگی ما به شمار می‌رود، ادامه داد: ارزش و اهمیت پدافند غیر عامل بیشتر از جنگ آفندی است.

وی با بیان اینکه امروزه چهره تهدیدات ثابت نیست و مرتب در حال تغییر است، گفت: با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های کشورهای متخاصم همواره در حال به روز رسانی است لذا ما باید به تهدیدات به صورت خطی نگاه نکنیم.

فرماندار رشت افزود: در این برهه از زمان اگر تهدیدات دشمنان را نشناسیم ممکن است به واسطه نقشه‌های آنان در زمین دشمن بازی کنیم و ممکن است برخی از اقدامات ما علاوه بر اینکه مؤثر نباشد بلکه نتیجه عکس هم بدهد به خصوص در حوزه فضای مجازی بسیار باید هوشیار بود.

وی اضافه کرد: عرصه فعالیت پدافند غیرعامل کلان و متنوع است به گونه‌ای که همه زمینه‌ها از جمله زیستی، فنی، سایبری، اقتصادی، مالی، انرژی، حمل و نقل را در بر می‌گیرد.

فرماندار رشت بیان کرد: یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل آموزش و فرهنگ‌سازی است که در صدر برنامه‌ها و به عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در جهت امنیت و آرامش از آن یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن نهایت استفاده را از قدرت رسانه انجام می‌دهد و در تلاش است با تسلط بر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وارد یک جنگ مردم محور کند، گفت: از زمان انقلاب تا به امروز رمز موفقیت انقلاب حضور مردم در همه عرصه‌ها بوده و دشمن با تمام قدرت دنبال قرار دادن مردم در برابر نظام است.

فرماندار رشت تصریح کرد: بر همین اساس توصیه می‌شود تا آموزش و تربیت نیروهای انسانی در سرلوحه کار قرار گرفته و رعایت اصول و ملاحظات پدافندی در همه حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.