×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ضرورت مهرورزی با جنگل و لزوم تامین منبع چوب بواسطه کاشت درخت

گیلان پیام/ سید مازیار رضوی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد خاک گیلان جنگل، مرتع و اراضی ملی است، گفت : بر این اساس فرهنگ حفظ محیط زیست و جنگل های شمال در این استان باید به شدت دنبال شود.

رضوی خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رسانه ها در حوزه خدمات زیست بوم شد و تصریح کرد : همکاری و مشارکت مردم در حفظ انفال و منابع طبیعی ، احیا و توسعه طبیعت را به دنبال خواهد داشت

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیز داری گیلان با تاکید بر لزوم مهرورزی با طبیعت خاطرنشان کرد: طبیعت ، جنگل و مراتع امانتی است که با مهربانی نسبت به آن باید سعی کنیم تا این امانت را به صاحبان و آیندگان بسپاریم.

حفظ فضای سبز با کاشت درخت

رضوی با بیان اینکه کاشت نهال علاوه بر حفظ فضای سبز تامین مواد اولیه صنعت چوب را نیز به همراه خواهد داشت افزود : استان گیلان و شهرستان صومعه سرا در حجم تولید چوب مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. وی با بیان اینکه در راستای حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با تغییر اقلیم ، طرح بزرگ کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم و دستگاه های مختلف از ۱۱ آذر سال گذشته آغاز شده است ، تصریح کرد : سهم اداره کل منابع طبیعی گیلان ، یک میلیون نهال بوده که تا کنون در این خصوص حدود ۸۰۰ هزار نهال در استان غرس شده است.

رضوی گفت : در حال حاضر ۸ نهالستان در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۳ نهالستان با مشکلاتی مواجه هستند

مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان در خصوص آمار کشفیات این اداره کل طی ۱۱ ماهه سال‌جاری خاطر نشان کرد : تعداد عملیات کشفیات حدود ۱۹۳۹ فقره طی ۱۱ ماهه سال‌جاری بوده که در این راستا بیش از ۸ نفر از همکاران در درگیری ها مجروح شده اند.

وقتی معیشت به خطر می افتد درختها نفس نمی کشند

رضوی با بیان اینکه افزایش قیمت چوب و وضعیت نامناسب معیشتی مردم موجب دست درازی به جنگل ها شده است ،خاطر نشان کرد: مقابله و پیشگیری ها در حال انجام است ، بیش از ۱۶۹۷ نفر دستگیر شده اند ، و ۷۷۵ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و ۱۲ فقره درگیری نیز به وقوع پیوست . وی در پایان یادآور شد : در راستای توسعه فضای سبز در قالب تفاهم نامه با دستگاه های مختلف ، برنامه هایی اجرا می شود که تامین نهال با اداره کل منابع طبیعی و حفاظت از آن بر عهده دستگاه ها می باشد.

گفتنی است : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و بنا بر پروژه جدید و با توجه به جنگل های متعدد ، باید در طی ۴ سال یک میلیارد درخت در جنگل های کشور کاشته شود که سهم گیلان در این پروسه زمانی، کاشت ۳۲ میلیون نهال است ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.