×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آموزش شهروندان جزء مهمترین مقوله ها در راستای بهبود زندگی شهرنشینی

گیلان پیام/رحیم شوقی شهردار رشت و رئیس دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت گفت:در این جشنواره ۱۸۴ اثر از ۱۳۲ فیلمساز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این تعداد ۴۲ اثر پس از داوری به مرحله نهایی راه یافتند.
وی افزود: از این تعداد آثار راه یافته ۲۷ اثر داستانی، ۷ اثر پویانمایی و ۸ اثر نیز در قالب مستند ساخته شدند که از ۱۷ اسفند ماه در سینما سپیدرود رشت اکران و در آخرین روز نیز کارگاه تخصصی با حضور فیلمسازان برگزار می شود
شوقی با تاکید بر نقش و جایگاه فیلم به عنوان یک هنر در آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی تصریح کرد:در مدیریت شهری ، آموزش شهروندان جزء مهمترین مقوله ها در راستای بهبود زندگی شهرنشینی است و آموزش به شهروندان و همچنین مدیران شهری از طریق این آثار منتقل می شود‌.
وی یادآورشد:آموزش در مراحل مختلف تحصیلی و نهادینه کردن آموزش است که می تواند ارتقای زندگی شهری را رقم بزند.
رئیس دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با بیان اینکه شهر رشت در حوزه فرهنگ و هنر دارای قدمت و معروف است ، خاطرنشان کرد:بازیگران ، کارگردانان ، اساتید و … از شهر رشت در سطح ملی ظهور کرده اند که باید از ظرفیت آنها در راستای ارتقای زندگی شهری بهره گرفت.
وی برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصتی برای ادامه راه هنرمندان ، اساتید و بزرگان شهر رشت عنوان کرد تا این شهر به جایگاهی که در شان آن است ارتقا یابد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.