×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرداخت ماهانه ۶۰ میلیارد تومان بیمه سلامت به داروخانه های گیلان

گیلان پیام/دکتر محمود عاطف راد در گفت وگو با ایسنا، بیمه سلامت را دارای بالاترین پوشش جمعیتی در بین بیمه های پایه دانست و اظهار کرد: ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۵۰۳ هزار نفری استان گیلان را تحت پوشش بیمه سلامت دانست و افزود: بیمه سلامت بیش از ۵۲ درصد جمعیت گیلان را تحت پوشش قرار می دهد.مدیرکل بیمه سلامت گیلان همه روستاییان، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهای پنج دهک پایین درآمدی را مشمول بیمه سلامت رایگان دانست و عنوان کرد: این افراد هیچگونه حق بیمه ای بابت سرانه پرداخت نمی کنند.

عاطف راد، با بیان اینکه کلیه افراد فاقد پوشش بیمه درمانی می توانند تحت پوش بیمه سلامت قرار بگیرند، گفت: افراد می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* و وارد کردن کد ملی خود، از وضعیت پوشش بیمه سلامت شان مطلع شوند؛ دولت سیزدهم از سال گذشته به صورت رایگان کلیه افراد پنج دهک اول را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده است.

وی همچنین از افراد خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت و یا از طریق سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت، تحت پوشش قرار بگیرند و متذکر شد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان ما در استان گیلان(معادل ۸۵ درصد بیمه شدگان) حق بیمه پرداخت نمی کنند؛ این در حالی است که بیمه سلامت در بخش خدمات بستری بیمارستان های دولتی، ۹۰ درصد هزینه بستری بیمه شدگان را پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات به موسسات طرف قرارداد، اضافه کرد: بیمه سلامت با ۱۹۵۶ موسسه اعم از مطب و آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری و ۲۵ بیمارستان دولتی در گیلان قرارداد دارد و اقدام به پرداخت مطالبات بیمه ای در بخش بیمارستان های دولتی تا پایان آبان ماه و در بخش مطب ها و موسسات تا پایان آذرماه کرده است. بیمه سلامت همچنین بخشی از هزینه بستری بیمه شدگان در بیمارستان های خصوصی را براساس تعرفه پرداخت می کند؛ البته تفاوت تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی موجب می شود که مبلغ پرداختی توسط بیمه شده افزایش یابد.

عاطف راد، با بیان اینکه بیمه سلامت صد درصد هزینه بستری بیماران صعب العلاج مانند متابولیک، ای.بی، اس،ام.ای، سی.اف و… در بیمارستان های دولتی را پرداخت می کند، ادامه داد: ۲۶۰۰ قلم دارو و ۵۴۰۰ خدمت درمانی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد؛ در بخش سرپایی شامل داروخانه نیز تا ۷۰ درصد هزینه ها را پرداخت می کنیم.

وی یکی از اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت را راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج دانست و یادآور شد: گروه بیماری های خاص و صعب العلاج از پنج بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته و لذا تعداد بیماران استان نیز از ۳۰۰۰ نفر به ۴۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیماری اتیسم را یکی از بیماری های خاص و صعب العلاج دانست و عنوان کرد: صد درصد خدمات برای بیماران اتیسم در بخش های دولتی رایگان بوده و در موسسات خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت نیز تا ۷۰ درصد تعرفه را پرداخت می کنیم.

وی در ادامه از پرداخت ۱۳۴۸ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان گیلان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ماهانه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت می کنیم؛ این در حالی است که هر ماه ۶۰ میلیارد تومان به داروخانه های استان بابت خدمات دارویی بیمه شدگان پرداخت می شود.

عاطف راد، با بیان اینکه مردم می توانند به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۱۶۶۶ تماس بگیرند و سوالات خود را درباره بیمه سلامت بپرسند، اضافه کرد: اداره کل بیمه سلامت استان گیلان نیز در ساعات اداری از طریق شماره ۰۱۳۳۳۹۹ پاسخگوی مردم است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.