×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
منظقه آزاد یکی از فرصتهای طلایی کشور محسوب و باید از ظرفیت آن استفاده نمود

گیلان پیام/نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان های رشت و خمام خاطرنشان کرد: عدم وجود طرح و برنامه منظم با روشن بودن اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در روابط خارجی یکی از ضعف های کنونی در کشور است و باید طرح و برنامه منظم با اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در روابط خارجی کشور وجود داشته باشد.
وی ضمن اشاره به اینکه ریشه تمام مشکلات گیلان در اختلافات سیاسی وجود دارد ، اظهار داشت؛ مشکلات استان گیلان ناشی از عدم وجود وحدت رویه، همدلی و همگرایی بین نمایندگان و مسئولین است.
وی در ادامه به تشریح و لزوم پیاده سازی دیپلماسی اقتصادی در گیلان پرداخت و گفت: در استان گیلان ظرفیت های زیادی برای توسعه همه جانبه وجود دارد اما متاسفانه به دلیل عدم توجه به زیرساخت های موجود با عقب ماندگی شدید توسعه ای نسبت به دیگر استان‌های کشور روبرو شده است‌.
رامین مهمان پرست با اشاره به آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت تصریح کرد: وجود رودخانه باید ظرفیتی برای گردشگری باشد اما متاسفانه آلودگی این دو رودخانه به دلیل ورود فاضلاب موجب فرار مردم از اطراف رودخانه ها شده در حالیکه وجود رودخانه می تواند بستری برای گردشگری و رونق اقتصادی استان باشد.
مهمان پرست با اشاره به موقعیت استراتژیک استان گیلان خاطرنشان کرد:از موقعیت جغرافیایی استان گیلان می توان برای ترانزیت کالای کشورهایی از جمله قزاقستان بهره گرفت که این ترانزیت کالا می تواند اشتغالزایی و منابع درآمدی ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی یکی از فرصت های طلایی استان گیلان است ، گفت:منطقه آزاد انزلی باید مرکز ورود دیپلماسی اقتصادی در استان باشد و می تواند به مرکز تجارت بین المللی استان تبدیل شود.
سخنگوی اسبق وزارت خارجه با تاکید بر برخورداری گیلان از مردمانی فرهیخته افزود: مشکلات شهر بسیار زیاد است،‌اما با توجه به عدم زیرساخت های مناسب در رشت ضرورت دارد تا با جمع آوری نخبگان شهر ، استان وشهرستان های آن نیز با تشکیل کارگروه های تخصصی نسبت به طراحی یک طرح جامع اقدام کرد.
رامین مهمانپرست در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه در ارتقای مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات استان گیلان با قهر کردن و بی تفاوتی نسبت به انتخابات حل نخواهد شد و این بازی تکراری نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، بنابراین اگر می‌خواهیم بازی تکراری ادواری را تمام کنیم باید با مشارکت و حضور حداکثری رای دهندگان در کارزار انتخاباتی مواجه شویم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.