×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تشکیل اولین مجمع سلامت در شهرستان املش

 

به منظور اجتماعی سازی مقوله سلامت و در راستای ارتقای همه جانبه سلامت در گیلان، اولین مجمع سلامت شهرستان املش با حضور فرماندار، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری املش، برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،به منظور اجتماعی سازی مقوله سلامت و در راستای ارتقای همه جانبه سلامت در گیلان، اولین مجمع سلامت شهرستان املش با حضور فرماندار، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سالن اجتماعات فرمانداری املش برگزار شد.

این مهم جهت افزایش مشارکت مردم و مسوولان برای ارتقای سلامت در جامعه و  تشکیل کانون های سلامت محله با استفاده از ظرفیت معتمدان جامعه به انجام رسید و طی آن بر  نقش  سازمان‌ها و  ارگان های مردم نهاد  در امر اجتماعی‌شدن سلامت تاکید شد.

در این جلسه، دکتر علی داودی – معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از اجتماعی شدن سلامت به معنای مشارکت ساختارمند مردم در نظام سلامت جامعه یاد کرد و گفت: برای استقرار این طرح در گیلان نیازمند همراهی همه سازمان‌ها و توجه به همه عوامل تاثیر گذار بر مقوله سلامت هستیم.

وی افزود:  برای هر چهار هزار نفر جمعیت شهری یک کانون سلامت محله در حال تشکیل است که در این کانون ها ده کارگروه مختلف فعالیت خواهند کرد. در این خصوص، در کانون های سلامت محله برنامه آموزشی و غربالگری برای این موارد تدوین و اجرا خواهد شد.

دکتر علی داودی، تصریح کرد: تا کنون مجمع سلامت شهرستان در ۳ شهرستان آستارا، رودبار و املش تشکیل شده است و امیدواریم با تشکیل این مجمع در همه شهرستان های استان، شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت گیلان باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.