×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکتهای عضو پارک علم و فناوری گیلان

گیلان پیام/کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانش بنیان در استان گیلان در این نشست که در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد ضمن تشریح فرایندهای دانش بنیان گفت: بر اساس پروتکلهای جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رتبه بندی جدید شرکتهای دانش بنیان شامل رده های فناور، نوآور و نوپا می باشد که جایگزین اصطلاحات دانش بنیان نوع ۱، ۲ و ۳ گردیده است.

دکتر روهام قلیچی افزود: دانش بنیان شدن به صورت یک پروژه نیست، بلکه در قالب یک فرایند تعریف می شود و شرکتها برای دانش بنیان شدن باید طی یک برنامه ریزی در یک بازه زمانی مناسب، تمهیدات و الزاماتی را جهت موفقیت در این زمینه مهیا نمایند.

مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف همچنین گفت: مطالعه قوانین و مقررات جدید و تلاش برای رعایت الزامات مربوطه، می تواند در جهت تسهیل و تسریع در حرکت به سمت مسیر دانش بنیان شدن موثر باشد.

وی تصریح کرد: گروه دانش بنیان کاشف، به عنوان تنها کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت و کارگزار توانمندسازی دانش بنیان در استان، آمادگی خود را در راستای ارتقای کمی و کیفی واحدهای دانش بنیان استان اعلام نموده است.
*تعداد واحدهای دانش بنیان از مهمترین موارد ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در استانها است
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان استان گفت: یکی از مهمترین مواردی که در ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در سطح استانها نقش دارد، تعداد واحدهای دانش بنیان در هر استان می باشد.

دکتر کمیل بابایی افزود: با توجه به ظرفیتهای فراوان موجود در زیست بوم فناوری گیلان، تعداد فعلی واحدهای دانش بنیان استان زیبنده نیست و باید با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر با افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان شاهد ارتقای جایگاه استان باشیم.

وی تصریح کرد: ترغیب هسته ها و واحدهای فناور به سمت دانش بنیان شدن با توجه به مشوقها و حمایتهایی که وجود دارد در دستور کار ما قرار دارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان همچنین گفت: در راستای تقویت زیست بوم فناوری استان، در تلاش هستیم تا بخشی از فرایند تحقیق و توسعه شرکتهای شاخص تولیدی دانش بنیان استان را در پارک علم و فناوری گیلان مستقر نماییم.

خاطر نشان می سازد، در انتهای این نشست، واحدهای فناور استان به طرح سوالات خود در زمینه موضوع نشست پرداختند و توضیحات لازم به واحدهای مذکور ارائه گردید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.