×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برنامه ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت

گیلان پیام/دکتر طوسی سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با اشاره به اینکه فواید زایمان طبیعی بیشتر از زایمان سزارین است گفت: این بیمارستان قصد دارد با اجرای روش کاهش درد دارویی و بهینه سازی بلوک زایمان به صورت LDR (زایمان در اتاقهای تک تخته همراه با حضور همسر در تمام مراحل زایمان) سبب خوشایندسازی زایمان برای مادران باردار شود.
دکتر طوسی گفت : زایمان طبیعی روندی فیزیولوژیک و طبیعی برای تولد جنین است و نیازی به مداخله پزشکی ندارد و پزشک و ماما به عنوان حمایتگر در موارد احتمال خطر همراه مادر هستند. از جمله فواید زایمان طبیعی برای مادر در مقایسه با سزارین می توان به کاهش مرگ مادر، پیشگیری از خطر عفونت بعد سزارین، پیشگیری از خونریزی، شیردهی آسان تر و زودتر ، بهبود وضعیت روحی، روانی مادر و در انتها مقرون به صرفه بودن آن نام برد . وی در ادامه افزود: زایمان سزارین نیز معمولا زمانی انجام می شود که عوارض ناشی از بارداری ، زایمان طبیعی را سخت نموده و مادر یا کودک در معرض خطر باشند.
وی بیان کرد: در شش ماهه نخست سالجاری شمار موالید در این مرکز ۳۷۱ مورد بوده که ۳۶/۹۳ درصد آن زایمان طبیعی و ۶۳/۰۷ درصد آن سزارین بوده است .
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت گفت : در راستای اجرای ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت مبنی بر کاهش سالانه ۵ درصد از میزان سزارین، در جهت ترویج برنامه زایمان طبیعی و تشویق مادران باردار به انجام آن و حفظ و ارتقای سلامت و نوزاد ، این بیمارستان با برگزاری کلاسهای آموزشی آمادگی زایمان برای مادران باردار، انجام مشاوره های قبل بارداری توسط کارشناس مامایی در درمانگاه، اطلاع رسانی در خصوص مامای همراه در کنار مادران باردار در طول بارداری و زایمان ، آگاه سازی زنان در خصوص عوارض بی تحرکی، چاقی و تاثیر آن در روند نوع زایمان اقداماتی خوبی انجام داده است.
دکتر طوسی افزود: در زمینه روشهای کاهش درد به صورت غیر دارویی در هنگام زایمان از جمله آروماتراپی، گرمادرمانی، سرمادرمانی و تکنیک های تنفسی و توپ تولد نیز اقدامات مثبتی در این بیمارستان صورت پذیرفته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.