×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گفت: اشتغالزایی محور توسعه است

 

سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اشتغالزایی را محور توسعه دانست و اظهار کرد: با اجرای طرح‌های اشتغالزایی به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان پی ببریم.

 

به گزارش گیلان پیام،فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دهیاران و بخشداران در خط مقدم اشتغالزایی روستایی هستند، افزود: متقاضیانی در سامانه ثبت‌نام کردند که درخواست‌هایی با موضوع پرورش دام غیرصنعتی داشتند و پس از برآورد متخصصان و کارشناسان امر به این نتیجه رسیدیم که با کمک بخش خانگی این موضوع را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که پرورش دام سبک در تعداد پنج الی ۶ عدد پاسخگو نیست و نمی‌تواند باعث رونق اقتصادی در روستا شود اما باتوجه به حجم تقاضاها با حمایت استاندار می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شوند.

احمدی تصریح کرد: پرورش ماهی در مزارع خانگی، نوغانداری، پرورش دام نیمه صنعتی و سبک از دیگر ظرفیت‌های اشتغال روستایی است که می‌تواند در کمیته فنی شهرستان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت پاسخگو بودن و تایید استان تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شود.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: طرح‌های تلفیقی استخرها و اقامتگاه‌های شناور بر روی تالاب‌ها ازجمله طرحهای حوزه گردشگری است که مورد استقبال کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بوده و بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: احداث بازارچه‌ها در شهرها و روستاها که محلی برای ارائه محصولات صنایع دستی و بومی بوده، از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهرستان باید اطلاعات کافی از ارائه تسهیلات اشتغالزایی داشته باشند، گفت: در موضوعات بومگردی و اشتغالزایی هدف رونق اقتصادی و حمایت از تولید داخلی است و با هر اهمالی مقابله می‌شود، براساس قوانین و اختیاراتی که قانون به دستگاه‌ها داده شده، تقاضاها پیگیری می‌شود.

احمدی با تاکید بر اینکه بخشداران باید روزانه پیگیر موضوعات اشتغال باشند و روزانه مسائل و موانع را رصد و گزارش کنند، بیان کرد: طرح‌های اشتغالزایی را یک اولویت می‌دانیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم و موضع انفعال نگیریم، تغییرات اشتغالزایی باید مشهود باشد.

وی اضافه کرد: هیچ هزینه‌ای اضافی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و دولت و نظام علی رغم همه محدودیت‌های موجود این هزنیه را گذاشته تا همه مردم از رفاه برخوردار شوند و در چرخه اشتغال ورود پیدا کنند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه معمولا مشکلات در اجرای طرح بروز می‌کنند لذا اگر موردی بود دستگاه‌ها گزارش دهند، افزود:‌ شیلات، گردشگری و صنعت و معدن باید تحرک جدی در ارسال و ثبت‌نام پرونده‌های اشتغال داشته باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.