×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
آبان ماه یادآور رویدادهای بسیار مهم, تاریخی و سرنوشت ساز برای ملت ایران

گیلان پیام/ مهندس حامد دائمی در متن این پیام، سیزدهم آبان ماه را یادآور رویدادهای بسیار مهم، تاریخی و سرنوشت ساز برای ملت ایران در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار خواند.

متن پیام به شرح زیر است:

سیزده آبان یادآور ۳ اتفاق مهم است؛ تبعید امام(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، سه رویدادی که نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند. البته محتوی و هویت هر سه اتفاق دربر دارنده ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، آزادگی و مبارزه‌ای ضداستکباری بود و ابعاد وسیع داخلی و بین‌المللی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سبب نامگذاری آن به ” انقلاب دوم ” از سوی امام راحل(ره) شد و انقلاب دومی که ریشه های انقلاب را گسترده تر کرد و زمینه را برای رسوایی بسیاری فراهم نمود.

۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، این روز، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش اموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمان خواهی جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود و میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه های عزت و آزادگی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان و روزملی مبارزه با استکبار جهانی اعلام می دارد کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان همراه با عموم مردم شهید پرور و همیشه در صحنه استان و دانش آموزان پیشتاز ، همچنان که در تمامی صحنه های انقلاب حضوری آگاهانه را به نمایش گذشتند اینبار نیز با شرکت گسترده و فعال در راهپیمای ۱۳آبان این روز خدایی، فریاد خود را برای رسوا کردن آمریکا وهم دستان او سردهند تا بار دیگر با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا تجدید میثاق کرده باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.