×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دانشگاه ، محلی برای نخبه‌پروری، حل مسائل و پیشرفت استان و کشور است

گیلان پیام/ دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه در دانشکده پزشکی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: صبر و استقامت در کنار ایمان و شجاعت مهمترین شخیصه یک پزشک است.

وی با اشاره به بحران کرونا، افزود: پزشکان و کادر درمان در بحران کرونا، جنگ را به معنای واقعی کلمه درک کردند چون پزشکان در آن زمان، شناخت کافی از این بیماری و راه‌های درمان آن نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بیان اینکه مجموعه دانشگاه در برابر حقوق و رفاه دانشجویان از خانواده ها مسئولیت بیشتری دارد، گفت: دانشگاه از ماه‌ها پیش به دنبال فراهم کردن شرایط مطلوب برای حضو دانشجویان بوده است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشجویان ، در طول تحصیل و خدمت ایام پر فراز و نشیبی را متحمل خواهند شد، تصریح کرد: این ایام جز با مقاومت، صبر و تلاش مضاعف سپری نخواهد شد.

وی با اشاره به خاستگاه و موقعیت دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه یک‌نهاد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و همچنین کانون تفکر و جوشش فکری در هر جامعه‌ای است.

وی با اشاره به نیاز مبرم دانشگاه به فضای پرنشاط و پر امید، افزود: در دانشگاه بیش از هر زمان دیگری به ایجاد فضایی سرشار از نشاط و امید نیازمندیم تا بتوانیم در مسیر پویایی علمی و فرهنگی خود و جامعه مثمر ثمر واقع بشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تقویت فضای گفت‌وگو در دانشگاه تأکید کرد و گفت: امروز گفت‌وگوی دانشجو با دانشجو و استاد و همچنین گفت‌وگوی مسئولان دانشکده با خانواده ها، بیش از پیش احساس می‌شود و نیازمند توجه و اهتمام به این مسئله است.

دکتر آشوبی بر ضرورت صداقت در گفتار و رفتار تاکید کرد و افزود: حفظ فضای راستگویی و صداقت در خانواده و محیط دانشگاه برای رشد فردی و اجتماعی لازم و ضروری است.

وی به وجه تمایز دانشگاه انقلابی با یک دانشگاه سکولار اشاره کرد و افزود: ما در کشوری با آرمان‌های بلند و متعالی زندگی می کنیم که در بخش آموزش عالی نیز گفتمان جهان‌شمول دارد.

وی با اذعان به اینکه نگاه ما به دانشگاه، نگاهی انقلابی است، تصریح کرد: ما دانشگاه را محلی برای نخبه‌پروری، حل مسائل و پیشرفت استان و کشور می‌دانیم و رشد و توسعه در هر جهت برای ما حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: انقلاب اسلامی به دانشگاه به‌عنوان مرکز تولید علم، رشد علمی و درنتیجه تأمین‌کننده اقتدار ملی نگاه می‌کند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشگاه ها نسبت به‌پیش از انقلاب، دارای هویت، آرمان، شخصیت، استقلال و افق دید است، خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی این حرکت صحیح، مستحکم و تحسین‌برانگیز و البته با موفقیت‌های بزرگ با همت و کوشش همه شما بزرگواران محقق خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه علوم پزشکی به ویژه در مقوله بهداشت، تصریح کرد: با وجود این رشته‌ها نباید معضلاتی چون پسماند و لندفیل سراوان را شاهد باشیم.

گفتنی است در این مراسم بیش از ۶۰۰ دانشجوی پذیرفته شده به همراه خانواده هایشان شرکت داشتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.