×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شهرداری کوچصفهان پیشرو در آموزش پسماند

گیلان پیام/اسدالله عباسی در همایش شهرداران استان گیلان با موضوع تفکیک زباله در استانداری با دعوت از افراد خلاق و نوآور در موضوع مدیریت پسماند اظهار کرد: شهرداری‌های نوآور دارای برنامه در موضوع فرآیند تفکیک زباله تا مقصد حمایت می‌شوند.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه سیمای شهرها و روستاهای استان نباید با زباله و عدم توجه به مدیریت پسماند خراب شود، اضافه کرد: شهرداران، مسئول مدیریت شهری هستند بنابراین باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
عباسی از مدیریت پسماند و حوزه معاونت امور عمرانی استانداری و معاونان برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری‌ها و شهرداران گیلان خواست تا در اسرع وقت با تشکیل جلسات مشترک گزارشات شفافی مربوط به مدیریت پسماند در شهرها و روستاها ارائه دهند.
وی با اشاره به مزیت‌های گیلان در حوزه گردشگری و از سوی دیگر افزایش تولید زباله با ورود گردشگران به استان اظهار کرد: باید در ورودی‌ شهرهای مختلف اعم از ورودی مناطق ساحلی، به موضوع فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا و تولید کمترآن توجه بیشتری شود.
عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش به گروه‌های مختلف در خصوص موضوع ذکرشده خاطر نشان کرد: آموزش حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا به دانش‌آموزان در مدارس مهم است باید از این ظرفیت استفاده شود.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این همایش در سخنانی با بیان اینکه موضوع پسماند یکی از اولویت‌های حوزه شهری است گفت: حوزه پسماند شهری از روستا جدا نیست و حلقه‌ای کاملا بهم متصل است.

در این همایش شهرداران استان گیلان گزارش عملکرد پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت پسماند که با همت و پیگیری  استاندارو معاون عمرانی بود ارائه نمودند.

درپایان استاندار با اشاره به برنامه خلاق و نوآور شهرداری کوچصفهان که با دعوت از گروه های هنری و مجریان محبوب گیلان در مدارس دولتی و غیر دولتی در مقاطع دبستان و مهد های کودک اقدام به آموزش نموده اشاره  کرد و دیگر شهرداران استان را به الگو برداری  از این نوع  آموزش توصیه نمود.

لازم به ذکر است روابط عمومی شهرداری کوچصفهان دبیر و برنامه ریز دوره آموزشی تفکیک زباله و پسماند بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.