×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری بیستمین اجلاس سراسری بین المللی همایش پیرغلامان حسینی به میزبانی استان گیلان

گیلان پیام/محمدمهدی نیازمند:مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان در این نشست با ابراز خرسندی از میزبانی گیلان اظهار کرد: در نشست سالانه با هماهنگی و پیگیری مجموع بسیج صدا و سیما و سازمان صدا و سیمای کشور با مشخص شدن میزبان نشست ،عملیات برای برگزاری آغاز می شود که در یک ماه اخیر به محض مشخص شدن هماهنگی ها لازم به منظور برگزاری این اجلاس انجام شد.

وی با بیان اینکه این اجلاس امسال جز محدود سال های است که در ماه ربیع الاول برگزار می شود افزود: در دوره های قبل این اجلاس در ماه محرم و صفر برگزار می شد که در سال جاری ایام وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) به مدت سه روز برگزاری می باشد.

نیازمند به دو تفاوت ویژه نسبت به گذشته اجلاس سال جاری اشاره کرد و گفت :در این اجلاس حضور بانوان را برای اولین بار با برنامه متنوع (سخنرانی خانم نیلچی زاده و عظیم زاده ، تجلیل از بانوان مداح ) داشته و از آنجایی که در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهدای استان گیلان هستیم یادواره شهدای مداح با حضور مداحان عملیات دوران جنگ چون کربلایی نبوی از آستانه اشرفیه و… را نیز خواهیم داشت .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اعلام اینکه این اجلاس از سوی مجموع بسیج صدا و سیما با حمایت همه دستگاه های استان در حال برگزاری می باشدتصریح کرد: افتتاحیه این اجلاس روز سه شنبه ۱۲ مهر با سخنرانی ریاست شورای سیاست گذاری استان آیت الله فلاحتی و اسدالله عباسی؛استاندارگیلان بعداز نماز مغرب و عشاء با حضور مداحان و پیر غلامان با برگزاری آیین های سنتی همراه خواهد بود .

وی از حضور نمایندگان هر استان با عنوان روایت حسینی نهضت جنگل گفت و ادامه داد : ۴۰ نماینده از استان های کشور در منزل میرزا کوچک خان به منظور روایتگری حاضر می شوند.

نیازمند با بیان اینکه در رشت ده منزل شهیدان و جانبازان به منظور حضور پیر غلامان هماهنگ شده است ادامه داد: مداحان برای حضور در نقاط مختلف استان چون برخی بقاع متبرکه و منازل که سابقه ۲۰۰ ساله روضه خانگی داشتند تقسیم بندی می شوند که در شهرستان ها مدیریت با فرمانداری ، تبلیغات و بنیاد شهید و هیات مذهبی می باشد.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان به برنامه های فرهنگی چون عصر شعر آیینی در دانشگاه آزاد رشت گفت و افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه های فاخر فرهنگی را با حضور مداحان و پیر غلامان و تجلیل از شاعران پیشکسوت و جوان آیینی خواهد داشت.

وی از برگزاری یادواره شهدای استانی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان خبردادو گفت : یادواره شهدای مداح در صبح پنج شنبه در مزار شهدا ی استان با حضور مداحان استان و سخنرانی حاج آقا ماندگاری برگزارمی شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که رنگ مردم گیلان رنگ ایمان است ویژگی این برنامه را تابیدن و نورافشانی عطر نام حسین و اهل بیت در سراسر استان، خنثی نمودن توطئه های دشمن برای ضربه به دین ،نقش ویژه هویت گیلان در احیای روضه ها ، جلسات توسل به اهل بیت (ع) و بمنظور الگوگیری و احترام به بزرگترها، پیشکسوتان بیان کرد.

در ادامه هریک از کمیته های حاضر گزارشی از عملکردهای اجرایی ارائه کردند.

گفتنی است که اختتامیه این اجلاس در روز پنج شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی رشت با حضور ۴۵مهمان خارجی از شمال آفریقا و پاکستان برگزار خواهدشد ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.