×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد؛

گیلان پیام/هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر چهارشنبه با دستور گزارش عملکرد آسفالت مناطق پنجگانه شهرداری رشت، گزارش کار و بررسی معوقات معاونت عمرانی شهرداری و گزارش عملکرد سازمان عمران شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: در عملیات آسفالت مناطق مختلف باقی ماندن آسفالت کناره های گذر که گاهی چندین ماه به حال خود رها می شود باعث نارضایتی شده است.
محسن سماکچی در ادامه با بیان اینکه پنج ماه نخست سال را برای تکمیل عملیات آسفالت معابر از دست داده ایم افزود: این موضوع در زمان بارندگی نارضایتی های بیشتری برای شهروندان، همسایه ها و به ویژه مغازه داران در این نواحی به همراه دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در بازه زمانی یک ماهه به تولید بیش از ۷ هزار تن آسفالت رسیده ایم اما باید به نقطه ای برسیم که نیاز به پیمانکار نداشته باشیم و از سال آینده در تولید آسفالت خودکفا شویم.
محسن سماکچی با تاکید بر ضرورت تقویت شهرداری رشت در بخش تولید آسفالت تصریح کرد: ما باید بتوانیم نیاز شهرهای اطراف برای آسفالت را نیز تامین کنیم و به فروش آسفالت برسیم.
وی با اعلام اینکه این ظرفیت وجود دارد افزود: انتظار داریم مدیران شهرداری ما را به آن ظرفیت برسانند تا بتوانیم در میان مردم سربلند باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت همچنین با اشاره به در پیش بودن فصل بارندگی، خاطر نشان کرد: باید فینیشر در اختیار مناطق قرار گیرد و از همین هفته عملیات آسفالت دنبال شود تا در فرصت کمتر از یک ماه باقیمانده تا زمان بارندگی این موضوع به نتیجه برسد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز با تاکید بر ضرورت بهبود خدمات رسانی به شهروندان تصریح کرد: تقریبا از دی ماه سال گذشته سازمان عمران شهرداری رشت جان دوباره ای گرفته است.
مسعود عباس نژاد اعلام کرد: در مناطق پنجگانه با وجود پیمانکاران فرعی، بخش عمده ای از عملیات آسفالت به خصوص در خیابان های اصلی با سازمان عمران بوده است.
وی در ادامه بر ضرورت اجرای عملیات آسفالت درشش ماه اول سال و لکه گیری در شش ماه دوم سال تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه در این مدت، بخش عمده ای از عملیات آسفالت مناطق با سازمان عمران بوده است اما به علت برخی ناهماهنگی ها بین مناطق و معاونت عمرانی، پس از چند ماه همان آسفالت حاشیه معابر تکمیل نشده است.
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری ضمن تشریح شرایط آب و هوایی برای اجرای آسفالت با کیفیت، بیان داشت: با نیمه کاره ماندن آسفالت، عملیات آسفالت به جای افزایش رضایتمندی باعث نارضایتی مردم شده است و انتظار داریم در پنجمین ماه سال این موضوع به سرعت رسیدگی شود.
وی همچنین خواستار پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران به منظور تسریع عملیات آسفالت در تابستان شد و اظهار داشت: نباید فصل تابستان را از دست می دادیم. مشخص شدن پیمانکاران مناطق در این زمان از سال به معنای عملیات آسفالت در فصل پاییز و هوای بارانی است.
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت ضمن انتقاد از عدم حضور مدیران منطقه ۵ در این جلسه، مناطق ۳ و ۴ را مناطقی گسترده و محروم دانست و گفت: این مناطق نیازمند توجه و فعالیت بیشتر در زمینه آسفالت هستند.

در این جلسه همچنین مدیران و نمایندگان مناطق و معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت گزارش های مربوطه را ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.