×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیران بودجه و معاونت امور زیربنایی شهرداری با اقدامات به موقع، اجرای پروژه تقاطع های غیر همسطح رشت را همراهی کنند / افزایش ۴۴ درصدی تحقق بودجه در مناطق پنج گانه شهری رشت قابل تقدیر است

گیلان پیام/در جلسه ۵۸ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت بر اهمیت همگامی و اقدامات به موقع مدیریت بودجه و امور زیربنایی شهرداری در صفر تا صد پروژه های احداث تقاطع های غیر‌همسطح جدید در سطح رشت تاکید شد.
عباس نژاد گفت: به منظور تسریع در آغاز به کار پروژه های اجرایی تقاطع های غیرهمسطح در نقاط تعیین شده لازم است از هم اکنون اقدامات زیربنایی اعم از ساخت رمپ ها، فراخوان مناقصات و دیگر اقدامات موازی، بدون هدر رفت زمان انجام شود.
وی با بیان اینکه همه امور به مسائل مالی گره خورده است گفت: از مدیریت بودجه شهرداری میخواهیم در پرداخت ۲۰درصد از مبلغ مناقصه بلافاصله پس از عقد قرارداد به مجری طرح، تعلل نشود.
وی افزود: معضل ترافیک بعد از پسماند، دومین چالش بزرگ شهر رشت است که بخش مدیریت شهری رشت باید بر رفع آنها متمرکز شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت در ادامه گفت: دغدغه مشترک عموم شهروندان و اصحاب رسانه آن است که احداث این تقاطع های غیرهمسطح در نقاط صحیح اجرا شود؛ به شکلی که پس از بهره‌برداری گره گشایی های موثر در معضل ترافیک شهر رشت قابل رویت باشد.
وی ضمن تصریح اینکه در اجرای این پروژه ها هیچ سرمایه گذاری حق شرکت در دو مناقصه را نخواهد داشت و هر پروژه به یک شرکت سازنده واگذار می‌شود به مدیران و مسئولان حاضر در جلسه توصیه کرد ظرف یک ماه آینده، اسناد مناقصه تکمیل شود و رمپ های مورد نیاز در مناطق هدف توسط شهرداری ایجاد گردد.
عباس نژاد در بخش پایانی صحبت هایش اظهار داشت: هم اکنون در حوالی میدان زرجوب رشت عملیات تخریب برخی ساختمانها به منظور احداث تقاطع غیرهمسطح با هدف روان‌سازی ترافیک منطقه در حال انجام است.
افزایش ۴۴ درصدی تحقق بودجه در مناطق پنج گانه شهری رشت قابل تقدیر است
سید شمس شفیعی عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی در جلسه ۵۸ این کمیسیون ضمن تقدیر از اقدامات مدیران مناطق شهری در تحقق بودجه سال جاری گفت: افزایش ۴۴ درصدی بودجه شهرداری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر تلاش مدیران شهرداری است.
وی اظهار داشت: کماکان بیشترین حساسیت کاری شهرداری باید در جهت درآمدزایی اعمال شود و پیش بینی ها با توجه به عملکردهای شهرداران مناطق در این رابطه مثبت است.
شمس شفیعی با اشاره به اهمیت فروش اموال منقول و غیر منقول شهرداری و عقب نیفتادن از پرداخت وام ها گفت: مسئولان بخش سرمایه و بودجه و معاونت های عمرانی در مراحل آغاز تا انجام اجرای پروژه های عمرانی شهر همراهی های بهنگام داشته باشند.
لزوم بهره‌ گیری از اعتبارات ملی برای تسریع بهره برداری از پروژه های عمرانی شهر
اسماعیل چراغی، مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت نیز در این جلسه ضمن اعلام مبالغ تحقق بودجه در مناطق پنج گانه شهری رشت گفت: مراحل تخصیص بودجه و تعیین ردیف اعتباری برای پروژه های احداث تقاطع های غیرهمسطح در شهرداری انجام شده و نحوه انواع پرداخت ها و تملک ها نیز به شکل هفته به هفته رصد خواهد شد.
چراغی در ادامه اضافه کرد: در مدت سه ماه و ۲۳ روز طی شده از سال جاری، از مبلغ یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان برآورد بودجه، معادل ۵۰۸ میلیارد محقق شد و البته این وضعیت طبیعی است.
وی افزود: شهرداری در دوهفته گذشته ۲ درصد افزایش بودجه داشته است.
چراغی توضیح داد : وضعیت مطلوب در این راستا ، برخورداری از اعتبارات ملی در کنار اعتبارات داخلی برای تکمیل بودجه پروژه هاست اما فعلا تنها منبع در اختیار ما اعتبارات داخل سازمانی است.

  • اهمیت ویژه پروژه احداث رینگ ۹۰ متری شهر رشت در بازگشایی بخش وسیعی از ترافیک شهر رشت
    نادر حسینی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در جلسه پنجاه و هشتم این کمیسیون با تصریح اولویت و اهمیت ویژه اجرای بخشی از رینگ ۹۰ متری شهر رشت شامل مسیر ۱۱ کیلومتری میدان گیل تا منطقه احمدگوراب گفت: با اجرای این پروژه شاهد بازگشایی مهم و موثری در مبادی ورودی شهر رشت از سمت پایتخت و اتصال شهرهای غرب و شرق رشت به یکدیگر خواهیم بود علاوه بر آنکه زیر ساختهای مناسب سرمایه گذاری در این بستر نیز با بهره برداری از این مسیر بوجود خواهد آمد.
    وی همچنین بر این نکته تاکید داشت که مسیرهای تردد در معابر شهر رشت به گونه‌ای تعریف شود که شهروندان در دسترسی ها به بیشترین تسهیلات برسند و فضاهای شهری با احداث پلها محدود نشود.
    همچنین مراحل پیشرفت کار در پروژه ها معطل پیمانکارها نشود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.