×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اختصاص ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های ترافیکی رشت/پیش بینی جذب ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی برای طرح‌های میثاق

گیلان پیام/رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در مورد محل اجرای این پروژه‌ها افزود: این تقاطع‌ها در فلکه توشیبا، بلوار شهید باهنر، نیروی دریایی، میدان امام حسین، فلکه فرزانه، سه راه رودباری، حمیدیان و بلوار نماز با هدف رفع گره‌های ترافیکی در طول ۱۸ ماه اجرایی می‌شوند.
شفیعی کل اعتبار پروژه‌های ترافیکی رشت را طبق برآورد انجام شده در سال ۱۴۰۲ معادل ۹۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قرار است پروژه‌های ترافیکی و پل‌های همسطح و غیر همسطح رشت در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند هر چند ممکن است تعدادی از این پروژه‌ها همین امسال به بهره‌برداری برسند.
وی ادامه داد: علاوه بر پروژه‌های طرح میثاق پروژه‌های دیگری مانند بازگشایی سرگل به سعدی، کانال ژ ۵، بازگشایی ۱۴ متری لاله، آسفالت معابر اصلی و فرعی و دهه‌ها پروژه فرهنگی، عمرانی، ورزشی و خدماتی در مناطق شهر رشت عملیاتی خواهند شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: در بررسی دوم اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری قرار شد ردیف‌های مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی، ساختمان آتش‌نشانی مسکن مهر، پیاده رو سازی خیابان مطهری و استاسرا و ادامه مرمت ساختمان میرزا خلیل رفیع در جای خود محفوظ ماندند تا تامین اعتبار آن‌ها طبق برنامه انجام شود.
شفیعی از پیش‌بینی ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در ضوابط بودجه امسال شهرداری رشت خبر داد و ابراز داشت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به فروش املاک اختصاصی یافته و به شهردار رشت اختیار دادیم تا از این محل برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه کنند.
وی اذعان کرد: اینجانب به عنوان کارشناس مالی و بودجه به همه تضمین می‌دهم امسال خارج از سقف بودجه مصوب سه منبع جدید درآمدی برای شهر رشت خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت افزود: برای حدود هفت تا ده هزار واحد مسکونی رأی تخریب صادر شده و طبق مصوبه مجلس که به شهرداری‌ها ابلاغ شده اجازه تکلیف در این زمینه داده شده است بنابراین در بدبینانه‌ترین حالت ما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمد خواهیم داشت که باید برای پروژه‌های ترافیکی رشت هزینه شود.
شفیعی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳۸ میلیارد تومان ارزش افزوده در بودجه محقق شد ادامه داد: این مبلغ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ معادل ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و انتظار داریم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمد داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به رایزنی خود، شهردار رشت و نماینده مردم رشت در مجلس با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان سخن گفت و ابراز داشت: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان قول مساعد دادند تا از محل منابع دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کلان ترافیکی شهر رشت اختصاص پیدا کند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت افزود: با توجه به پیشنهاد شهردار رشت، پیش‌بینی میکنم برای امسال و سال آینده بتوانیم مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی جذب کنیم.
شفیعی ابراز داشت: اگر هماهنگی‌های لازم انجام شود و با حمایت نماینده ولی فقیه در استان گیلان و استاندار گیلان تحقق اعتبارات و اجرای پروژه‌های کلان شهر رشت قطعی خواهد بود.
وی خطاب به استاندار گیلان ادامه داد: از استاندار گیلان می‌خواهیم دستور لازم جهت تهیه و تخصیص اعتبارات دولتی و هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان را صادر کنند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت حمایت‌های دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی سپاه پاسداران و پلیس راهور را نیز خواستار شد و گفت: با حمایت فرماندهی سپاه قدس گیلان و تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و این نهاد منعقد شد شاهد تامین مصالح و اجرای آسفالت در سطح شهر به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر هستیم.
شفیعی حمایت نمایندگان استان گیلان در مجلس به ویژه سه نماینده رشت را برای اجرای پروژه‌های عمرانی کلان شهر لازم دانست و گفت: برای تخصیص بودجه دولتی به این پروژه‌ها به حمایت فرماندار شهرستان رشت هم نیاز داریم و امیدواریم شهروندان نیز در مسیر توسعه و پیشرفت شهر با ما همکاری متقابل داشته باشند و صبوری به خرج دهند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.