×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انجام دقیق و مستمر غربالگری‌ها در مراکز خدمات سلامت

گیلان پیام/ دکتر سید محمود رضوانی – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در راستای سلامت مردم، مسئولیت سنگینی بر عهده‌ی کارکنان حوزه‌ی بهداشت است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های کنونی حوزه‌ی بهداشت، شاخص‌های بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون و چربی بالا و سرطان است که درهمه‌ی خانواده‌ها، می‌توان مبتلایان به این بیماری‌ها را به وضوح شاهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گستردگی این بیماری‌ها و درگیری تقریباً همه‌ی خانواده‌ها دست کم با یکی از این بیماری‌ها، اهمیت این شاخص‌ها را به خوبی نشان می‌دهد، گفت: به همین دلیل، مسئولیت سنگینی بر عهده‌ی کارکنان حوزه‌ی بهداشت در شهرها و روستاها برای پیشگیری و مبارزه در این حوزه، است.
دکتر رضوانی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از مسئولیت سلامت جامعه با دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: انجام دقیق و مستمر غربالگری‌ها در مراکز، خانه‌های بهداشت و همچنین، پیگیری جمعیت تحت پوشش و حساس‌سازی مردم نسبت به سلامت خود می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه به شدت تاثیرگذار باشد و در نهایت، از هزینه‌های حوزه‌ی درمان نیز بکاهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان، با تاکید بر مسئولیت‌پذیری بیش از پیش نسبت به ارتقای شاخص‌های بیماری‌های غیرواگیر در سطح استان، تمرکز کارشناسان و کارکنان این حوزه را در مراکز و خانه‌های بهداشت، خواستار شد.

گفتنی است؛ این کارگاه، با هدف بررسی شاخص‌های گروه بیماری‌های غیرواگیر در فصل زمستان و کل سال ۱۴۰۱، با حضور مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.