×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم ایجاد تعامل مستمر بین مجموعه مدیریت شهری و دامپزشکی

گیلان پیام/حسن کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر در خصوص جانمایی و احداث سرویس بهداشتی در تمام مناطق شهرداری بیان نمود: پس اعلام و مکاتبه با مدیران مناطق پنجگانه در خصوص تعیین مکان برای سرویس بهداشتی هنوز برخی از مناطق مکانهای مورد نظر را به کمیسیون اعلام نکردند. مدیران شهرداری باید با سرعت بهتری امور را پیش ببرند.
مهیار سماکچی نایب رییس کمیسیون در این خصوص گفت: جانمایی مکان برای سرویس بهداشتی در برخی از مناطق به سختی امکان پذیر است؛ برای رفع مشکل سرویس بهداشتی شهروندان در این مناطق می‌توان از سرویس بهداشتی‌های سیار و شکیل استفاده نمود.
لزوم ساماندهی و تعیین تکلیف موقعیت مکانی کلینیک‌های دامپزشکی
مجید عزیزی عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر در حضور اعضای کمیسیون و مدیران شهرداری عنوان کرد: موقعیت مکانی و وضعیت کلینیک های دامپزشکی باید بررسی و تعیین تکلیف شود.
مجید عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در خصوص ساماندهی و تعیین تکلیف موقعیت مکانی کلینیک‌های دامپزشکی گفت: خداوند تمام مخلوقات را برای زیبایی زمین آفرید به همین دلیل نمی‌توان هیچ حیوانی را نفی کرد. اگر هم انتقاداتی بعضا از بُعد حضور حیوانات در شهر صورت میگیرد دلیلش ایجاد ترس و اضطراب برای بعضی ازشهروندان و مسائل اجتماعی آن است که این ترس امر طبیعی هست.
فلذا تقابل این دو دیدگاه به نفع جامعه نیست و باید متولیان امر به اینگونه مسائل توجه داشته و در راستای ساماندهی اینگونه موارد اهتمام داشته باشند.
ایشان در خصوص استفاده از املاک مسکونی به عنوان کلینیک دامپزشکی بیان نمود: معمولا اینگونه ساختمان ها دارای استاندارد های لازم نیستند و با توجه به اینکه کلینیک‌های دامپزشکی میزبان حیوانات بیمار هستند و زباله‌های عفونی نیز در این مکان وجود دارد، برای شهروندان این سوال بوجود آمده که آیا این کلینیک ها به درستی نظارت می‌شوند؟
مجید عزیزی با تاکید بر اینکه ما همه اجزای این حاکمیت هستیم ادامه داد: همه ارگانها اجزای حاکمیت هستند که باید با تعامل با یکدیگر مشکلات مردم را حل کنند. شورای شهر نیز می‌تواند صدایی برای دفاع از دغدغه های صنفی مانند دامپزشکی باشد.
رییس دامپزشکی استان گیلان اولویت اول دامپزشکی را بهداشت دانست و افزود: تعداد کلینیک‌های دامپزشکی به عدد قابل توجه‌ای رسیدند. و این دسترسی شهروندان به کلینیک‌های دامپزشکی جهت دریافت خدمات بهداشتی را تسهیل خواهد کرد.
سعید احمدی شاد با اشاره به استیجاری بودن کلینیک‌های دامپزشکی یادآور شد: اخیرا شهرداری به جهت استفاده از ملک با کاربری مسکونی برای کلینیک دامپزشکی نامه اخطار صادر کرد. صدور پروانه برای کلینیک‌ها شرایط خاصی دارد و هر مکانی با هر متراژی را برای این امر نمی‌توان استفاده کرد. به همین جهت این افراد از املاک با کاربری مسکونی به عنوان کلینیک دامپزشکی استفاده می‌کنند.
در ادامه مقرر شد کارگروهی جهت حل مشکل کاربری کلینیک‌های دامپزشکی تشکیل شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.