×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ۵۰ درصدی آورد سد سفیدرود نسبت به سال نرمال آبی

گیلان پیام/محمدجواد خانی پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در این برنامه گفت : در حال حاضر در مخزن سد سفیدرود ۵۳۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.
وی با اشاره به کاهش ۲۰درصدی آورد سفیدرود نسبت به سال گذشته و ۵۰ درصدی نسبت به سال آبی نرمال، افزود : برای سومین سال پیاپی هست که با کمبود آب مواجه هستیم که این امر در تاریخ ثبت شده سفیدرود سابقه نداشته و متاسفانه رکوردی بی سابقه است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه سیاستگذاری های لازم برای عبور با تنش هرچه کمتر از شرایط کم آبی موجود در شورای حفاظت آب استان گیلان به ریاست استاندار گیلان صورت پذیرفته است، گفت: دستورات لازم به همه مدیران و فرمانداران توسط استاندار گیلان داده شده است تا با بهره گیری از تجربه موفق قرارگاه جهادی مدیریت آب استان گیلان در سال گذشته سال زراعی جاری را به فضل الهی با خاطرات خوش و سفره های پر محصول به پایان برسانیم.
خانی پور با اشاره به لایروبی ۳۵۰ کیلومتری انهار دارای الویت لایروبی تا کنون در استان گیلان توسط شرکت سهامی آب منطقه ای ، از کشاورزان گیلانی خواست : رعایت تقویم زراعی و توصیه های سازمان جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند و لایروبی انهار بین مزارع خویش را در مدت زمان باقیمانده تا نشاء برنج به پایان برسانند و با این کار مانع از اتلاف آب و باعث تسریع در امر آبرسانی شوند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پایان گفت : از عموم کشاورزان پر تلاش گیلانی صمیمانه تقاضا دارم تا مانعی در رسیدن آب به کشاورزان پایین دست در طول هر دوره آبگذاری ایجاد نکنند و همچنین اکیدا از دستکاری دریچه های آبیاری خودداری نمایند ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.