×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۶۹۸ واحد مسکن محرومان در گیلان بهره برداری می شود

گیلان پیام/عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد که بسیاری از افراد تحت پوشش با دریافت وام‌های کم بهره اشتغال ایجاد کردند.
مدیر کل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه از ابتدای مهر تا کنون ۹۴ میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت شد گفت: از ابتدای امسال تا کنون نیز به یک هزار ۹۳۲ زوج کم بضاعت جهیزیه و کمک هزینه نو داماد‌ها حدود ۵۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.
اهرابی افزود: ۱۳۲۳ واحد تفاهم نامه ساخت مسکن برای محرومین در گیلان منعقد شده است که از این مجموع ۶۹۸ واحد همزمان با هفته کمیته امداد تحویل مدد جویان گیلانی خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر از مددجدیان گیلان در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند گفت: ۳۷۰ میلیارد تومان سال گذشته وام کم بهره به مددجویان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد گیلان در بین دستگاه‌های دیگر رتبه نخست اشتغال زایی را دارد اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال زایی در کمیته امداد تعریف شده است .
اهرابی گفت: احیای صنعت ابرایشم از دیگر اقداماتی بود که این نهاد در گیلان انجام داده است.
مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: ۲ هزار و ۸۴۶ یتیم تحت پوشش کمیته امداد گیلان قرار دارد.
وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۴ میلیارد تومان زکات توسط عموم مردم به این نهاد پرداخت شده است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی مددجویان استان در سالجاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
عباس اهرابی با بیان اینکه امسال سهمیه ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان در تعیین بود، افزود: تلاش شده تا حد امکان به سمتی برویم که خانواده های تحت پوشش بتوانند روی پای خود ایستاده و اشتغال یابند.
وی در ادامه از پوشش بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال خبر داد و گفت: در رویکرد آینده نگرانه، تمامی زنان سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال بیمه اجتماعی می شوند و در همین رابطه سه هزار زن سرپرست خانوار مشمول این طرح، شناسایی شدند که قرارداد بیمه یک هزار و ۸۵۰ سرپرست خانوار زن در سال جدید با هماهنگی تامین اجتماعی بسته شده است.
اهرابی تصریح کرد : این زنان با رسیدن به سن ۵۵ سالگی بازنشسته شده و از مزایای آن بهره مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان همچنین در ادامه با اشاره به موضوع راه اندازی مرکز نیکوکاری رسانه‌ها در استان گفت : بنا داریم مرکز نیکوکاری خبرنگاران و رسانه ها را راه اندازی کنیم، خبرنگاران بهترین بازوی امداد برای تقویت مشارکت‌های مردمی هستند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر از مددجدیان استان در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند، گفت : در این راستا سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان وام کم بهره به مددجویان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از مددجویان در بخش مسکن بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات اسکان موقت پرداخت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه پوشش مشکلات معیشتی و اقتصادی افراد کمتر برخوردار در اولویت قرار دارد، گفت: بیش از ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای گره گشایی افراد پرداخت شده است.
وی با اشاره به توافق نامه با سپاه و بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومین، بیان کرد: بر اساس توافق نامه با بنیاد مستضعفان، ۱۲۰ واحد دیگر سهمیه گرفته شد که تاکنون ۱۱ واحد تحویل و ۱۰۲ واحد هم در دست ساخت و همچنین در توافق نامه با سپاه، از سهمیه ۷۵۰ واحد اختصاص یافت، ۵۰۰ واحد در حال ساخت است.
اهرابی از تحویل قریب به ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان خبر داد و بیان کرد: ۸۰ درصد مناطق گیلان، کوهستانی و کوهپایه ای بوده و ساخت مسکن در چنین موقعیت مکانی بسیار سخت است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.