×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارائه خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

گیلان پیام/طاهر آهوی اتشین رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه سلامت گیلان گفت: خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت درپنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به آدرس اینترنتی my.gov.ir، راه اندازی شد. وی افزود باپیشرفت تکنولوژی وافزایش نیازهای مردم، استفاده از فناوری های به روز و خدمات الکترونیک بیشتر از گذشته احساس می شود به همین دلیل، دولت تلاش کرده است بتواند تمامی خدماتی که از طریق دستگاه های مختلف به متقاضیان ارائه می شود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گرد هم بیاورد و تا جای ممکن، ارائه خدمات به صورت اینترنتی صورت گیرد تا در وقت و انرژی صرفه جویی شود.آتشین یاد آورشد با توجه به افزایش نیازهای مردم و همچنین پیشرفت و گسترش فناوری و تبدیل شدن آن به بخش حیاتی جامعه، دولت نیز در تلاش است تا با فراهم کردن بستر اینترنتی، خدمات مختلف خود را بدون نیاز به حضور مردم در ادارات به آن ها ارائه دهد.
در همین راستا، سازمان بیمه سلامت ایران خدمات الکترونیک رادر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، در آدرس اینترنتی my.gov.ir، راه اندازی کرد. که این سامانه، راهی امن و مطمئن، برای دسترسی اینترنتی به خدمات دولتی، از طریق یک سیستم متحد می باشد. این سایت با هدف ایجاد سهولت در ارائه خدمات دولتی به شهروندان راه اندازی شده و از طریق این سامانه، شهروندان می توانند با یک مرتبه احراز هویت، از تمامی خدمات دولتی به طور رایگان، بهره مند شوند.وی اظهار داشت ، درگاه مذکور، با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران، از طریق ارتقای امنیت و احراز هویت‌ به روش های نوین، احراز هویت یکپارچه با بهبود سیستم ارائه خدمات و دسترسی سریع به خدمات، از طریق تجمیع خدمات در سامانه‌های دولتی و عمومی در یک پنجره واحد، طراحی شده است.
آتشین بیان کرد امروزه در عصر الکترونیک، نهادها و سازمان ها به سمت هوشمند سازی رفته و اغلب خدمات خود را به صورت اینترنتی، ارائه می دهند که البته با عنایت به بند (و) تبصره (۷) لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و مصوبات جلسه ۲۴ و ۲۵ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات مبنی بر ارائه خدمات اختصاصی پرکاربرد دستگاههای اجرایی از طریق “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” و تاکیدات مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ، با پیگیریها و تلاشهای شبانه روزی کارشناسان ذیربط حوزه فناوری اطلاعات ، خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران نیز به شرح ذیل از اول آبان ماه سالجاری در درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (SSO دولت) قرار گرفته است.

  1. سامانه استحقاق سنجی درمان مبتنی بر پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور (مخصوص همکاران سازمانی) ۲٫ سامانه انتساب پزشکان خانواده به بیمه شدگان طرح نظام ارجاع شهری ۳٫ سامانه رضایت سنجی سازمان ۴٫ سامانه استعلام نسخ الکترونیک (سرپایی) ۵٫ سامانه استعلام مراجعات بستری و خسارت متفرقه ۶٫ سرویس استعلام پزشکان تمام وقت جغرافیائی (در دست اقدام) ۷٫ سرویس استعلام تائید خدمات و دارو (در دست اقدام)
    رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه سلامت افزود:سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir در دسترس عموم می باشد و سامانه دولت من یا همان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مرکز ارائه خدمات گوناگون در حوزه های مختلف است که کاربران می توانند با ورود به پنل کاربری خود، به آن ها دسترسی داشته باشند. در نتیجه لازم است که افراد در این سایت در ابتدا ثبت نام کنند و به حساب کاربری خود بروند. لازم به ذکر است خدمات سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر ذیل در سامانه مذکور قرار دارند صفحه اول سایت – ورود به سامانه های ملی و استانی – وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی – سازمان بیمه سلامت ایران همچنین در تب “خدمات مستقیم استعلامی” سامانه مذکور، خدمت الکترونیک استحقاق سنجی سازمان نیز قرار گرفته است. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.