×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
روسیه بستری مناسب و بی رقیب برای کالاهای ایرانی/ استراتژی همگرایی اقتصادی با دولت روسیه از سوی دولت سیزدهم محقق می شود

گیلان پیام/ در ابتدای این مراسم دکتر امیر رضا داوودی پسند دبیر چهارمین دوره جشنواره تولید ملی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی ،معرفی و تشویق تولید کنندگان داخلی عنوان کرد و به حضار خیر مقدم گفت.
در ادامه سیامک حدادی؛ مسوول یگان راهبردی اقتصادی کوثر و نماینده نهاد ریاست جمهوری در این مراسم در خصوص مسائل اقتصادی و توسعه کشور اظهار داشت : در بحث های نظامی به حمد الله ، منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار نیروهای نظامی که مخلص و مومن به ولایت فقیه هستند قرار گرفته است و ما شاهد پیشرفت های متعددی در این زمینه هستیم و بدین جهت ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد.
وی در زمینه صادرات کالا افزود : فرصت استثنایی پیش آمده که ما بتوانیم تولیدات خود به روسیه عرضه کنیم و تولید کنندگان محترم باید در حال حاضر استاندارهای لازم مربوط به روسیه را در تولیدات اعمال کنند.
حدادی خاطر نشان کرد : بنا به برنامه ریزی های انجام شده، مقرر گردیده است که واحدهای تولیدی غیر فعال و راکد دوباره احیاء شود و از همین تریبون اعلام می کنم صاحبان صنایعی که دچار مشکلات هستند و نیاز به افزایش میزان بهره وری و تولید و همچنین فعالیت در جهت صادرات محصول دارند ، ما می توانیم به این عزیزان کمک کرده و حمایت نماییم و دستور رئیس جمهور محترم نیز بر این موضوع است که در دولت سیزدهم عزم بر این باشد مشکلات بخش های تولید و عرضه محصولات و کمک های مالی و فنی به واحدهای تولیدی مرتفع شود تا رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر نیز حاصل شود.

وی با اشاره به وجود منطقه آزاد انزلی در استان گیلان گفت : نقش منطقه آزاد انزلی پر رنگ تر از گذشته خواهد شد و تفاهم نامه های ویژه ای نیز با فدراسیون روسیه انجام شده که صادرات و حمل کالا از مسیر دریایی و با کشتیرانی صورت گیرد.

حدادی ادامه داد: انتظار ما از استان گیلان که استانی پویا ، حاصلخیز و دارای پتانسیل اولیه برای تامین کالای کشور روسیه می باشد این است که منجر به جهش اقتصادی نه تنها در این استان بلکه در منطقه شمال و شمال‌غرب شود.
وی با بیان اینکه ، ایران در حوزه های تولید در مفهوم ابر راهبردی کارهای شگرفی را انجام داده است ، اذعان داشت : امروزه در حوزه راهبردی تولیدات بسیار عظیمی را تجربه کرده و در اختیار داریم و به طور یقین باید عنوان کنیم که بدین جهت نه در منطقه جنگی صورت می گیرد و نه تهدید جدی علیه تمامیت ارضی و امنیت ملی کشورمان رخ می دهد.
وی گفت : با توجه به این تولیدات کشورمان ، کشورهای ابرقدرت به خود اجازه تجاوز و دست اندازی به آب و خاک و منافع ملی ایران و تهدید نمی دهند. ایران اسلامی می تواند در خصوص سیاست بین المللی و دیپلماسی نیز به قدری با قدرت عمل کنند که طرف مقابل از هوا و هوس دست درازی به ایران پشیمان شود .
یاری، برگزاری چهارمین جشنواره تولید ملی در گیلان را به فال نیک گرفت و گفت : امیدواریم جشنواره های این چنینی موجب رونق تولید و صادرات کشورمان شود.
محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام و رئیس مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت : مجمع نمایندگان گیلان برای حمایت از تولید ملی و رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی عزم خود را جزم کرده است و تمام تلاش دولت و مجلس بر حمایت از تولید ملی است.
وی با یادآوری راه اندازی کارخانه پوشش افزود : راه اندازی مجدد کارخانه پوشش پس از سالها نمونه ای از حمایت های نمایندگان و مسوولین استانی است و الحمدالله علی رغم مشکلاتی که در زمینه این کارخانه وجود داشت ، ما توانستیم این واحد تولیدی را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم و انشاالله صنعت نساجی استان به مانند گذشته رونق یابد.
احمدی سنگری همچنین از راه اندازی مجدد کارخانه گیلان الکتریک خبر داد و خاطر نشان کرد : در آینده نزدیک این کارخانه با نام رشت الکتریک در سوله های دیگری راه اندازی خواهد شد .
وی در پایان گفت : برای کمک به اقتصاد کشور و حمایت از سرمایه گذاران و نخبگان و اندیشمندان ، مجمع نمایندگان گیلان و بنده در خدمت هستیم و حمایت لازمه را انجام خواهیم داد و همگی باید برای بالندگی اقتصاد استان کمر همت ببندیم.
آندره وادوف سر کنسول روسیه در رشت به عنوان میهمان ویژه مراسم ضمن ابراز خرسندی عنوان کرد :
دو کشور روسیه و ایران دارای تاریخ کهنی می باشند و استان‌های شمالی و مناطق کویری ایران دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی می باشند و همچنین هر استانی از کشور روسیه نیز دارای مناظر طبیعی زیبا و مناطق تاریخی و مراکز متعدد دیدنی است که برای گردشگران ایرانی می تواند جذاب باشد .
وی افزود : کشور فدراسیون روسیه از سال ۲۰۰۸ میلادی با تعیین استراتژی در حوزه های مختلف اقتصادی گام های بزرگی را برداشته است .
آندره وادوف اضافه کرد :باید باور داشتیم با همکاری بخش خصوصی ،صنعتگران ، تولید کنندگان و بازرگانان ، مراکز علمی و فناوری و دانشگاه‌ها و جوانان خلاق کشور فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران قادر خواهیم بود نیازمندی های خود و کشورهای همسایه از حوزه اوراسیا ، آسیای مرکزی ، حوزه خلیج فارس ،کشورهای هند ، پاکستان ، آفریقا و آسیای شرقی را تامین کنیم.
سر کنسول روسیه در رشت گفت : قطعا شما می توانید از اطلاعات افراد با تجربه با ظرفیت های و فرصت های اقتصادی کشور روسیه آشنا شوید و سر کنسولگری روسیه در رشت نیز برای توسعه همکاری های مشترک آماده همه نوع همکاری و اقدامات لازم می باشد .
جلالی فر عضو کارگروه میز روسیه در سازمان توسعه تجارت اظهار داشت : اعتقاد بر این است که صادرات شتاب‌دهنده و توسعه دهنده تولید است و تولید نیز اقتصاد کشور را می سازد و اقتصاد نیز معیشت مردم را می سازد.
وی تصریح کرد : اگر قرار است معیشت عمومی مردم را بسازیم باید پیرو تحقق استراتژی اقتصادی دولت یعنی همان استراتژی همگرایی اقتصادی با کشورهای همسایه باشیم.
وی افزود : بین کشورهای همسایه کشوری که اکنون پیش رو داریم با واردات ۲۹۴ میلیارد دلار ، کشور روسیه می باشد و روسیه نیز از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۸ چهار سند راهبردی تنظیم کرده اند که در آن سندهای راهبردی کریدور شمال به جنوب مهمترین موضوعاتی است که بدان پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه این استراتژی یک استراتژی ژئوپلتیک و توسعه اقتصادی است ، گفت : ارتباط اقتصادی کشور روسیه با کشورهای آفریقایی ،هند ، ،پاکستان ، حوزه خلیج فارس از قلمرو جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این یک فرصت بزرگ است.
وی اذعان داشت : کشور فدراسیون در حوزه های محصولات کشاورزی و صنعتی واردات انبوهی را از کشورها دارد و در حوزه مصالح ساختمانی ، شیر آلات ، کاشی و سرامیک و لوازم و تجهیزات آشپزخانه ، کشاورزی و باتری خودرو و… بازار خوبی دارد و از سوی دیگر روسیه به کالاهای کشورهای غربی اجازه ورود به این کشور را نمی دهد و دست رقبا برای ایران کوتاه شده است.
وی تاکید کرد: دولت با انعقاد موافقت نامه هایی با کشور روسیه که مهمترین آنها اوراسیا است بستر لازم را برای بحث صادرات ایران و دسترسی بازار هدف فراهم کرده است و چیزی در حدود ۷۵۰۰ قلم کالا مشمول این موافقت نامه ها می شوند .
وی در پایان گفت : امیدوارم با توجه به فرصت های موجود در استان گیلان ، بسترهای لازم از نظر زیر ساخت های حمل و نقل ریلی و دریایی برای بهره گیری از بازارهای هدف صورت گیرد/انتهای پیام.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.