×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چتر حمایتی کمیته امداد بر سر دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و استعدادهای برتر

گیلان پیام/دکتر عباس اهرابی “مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان”، با بیان این خبر، گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۱۶۰ دانشجو، دانش آموز و طلبه تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند که از خدمات مختلف در طول سال بهره مند می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به اجرای برنامه های اوقات فراغت، قرآنی، آموزشی و هنری و اردویی در قالب کانون های فرهنگی، افزود: از ابتدای سال تا کنون دو هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان مددجو از خدمات فرهنگی کانون‌ها بهره مند شدند.
وی، ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰ هزار مشاوره تحصیلی و خانواده به مددجویان و فرزندانشان ارائه شد.
اهرابی، با اشاره به انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، خاطرنشان کرد: تأمین هزینه تحصیل دانشجویان موردحمایت، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها، تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از جمله خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، در ادامه با تأکید بر اینکه سعی می‌کنیم شرایط را برای دانش‌آموزان مستعد و علاقمند، برای قبولی در رشته‌های ممتاز دانشگاه‌های دولتی، فراهم کنیم، تصریح کرد: برای موفقیت دانش‌آموزان در کنکور برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده و در نظر داریم با اجرای طرح استعدادیابی، شرایط را برای دانش‌آموزان مستعد و علاقمند با هدف قبولی در رشته‌های ممتاز دانشگاه‌های دولتی، فراهم کنیم.
وی، معرفی دانش آموزان به مؤسسات معتبر و نامدار علمی – آموزشی را یکی از برنامه‌های این نهاد برای موفقیت دانش‌آموزان تحت حمایت در کنکور برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر کلاس ها و آزمون های آزمایشی، با راه اندازی مرکز مشاوره تحصیلی در استان، به این دانش آموزان مشاوره های لازم برای حفظ انگیزه و آمادگی تحصیلی و همچنین روش های غلبه بر اضطراب و استرس، ارائه می شود.
اهرابی، اضافه کرد: همچنین دانش‌آموزان و جوانان تحت حمایتی که به هر دلیل امکان یا تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها ندارند، تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های فنی به این مددجویان وجود دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.