×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت یکی از اهداف مهم سازمان است

گیلان پیام/ مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران به همراه دکتر علی حبیب زاده شجاعی مدیر کل محترم حوزه هیات مدیره و مهندس وحید پورشاسب،مدیر کل توسعه منابع و پشتیبانی با حضور در کانون بازنشستگان گیلان با کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.
محمدمهدی ناصحی، روز چهارشنبه با حضور در کانون بازنشستگان گیلان افزود: ۶ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه در دولت سیزدهم تحت پوشش حمایتی این سازمان قرار گرفتند و از خدمات بیمارستانی و سرپایی با پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شدند.مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت:شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه از اقدامات مهم سازمان است و در این طرح ۹۰ درصد هزینه های بستری، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.
وی با اشاره به تشکیل صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج گفت: افزایش شمار بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بیمه‌ای ، اقدام مناسبی برای کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم در برابر بیماری های پر هزینه و کمر شکن بود که از نیمه دوم سالجاری آغاز شد و هدف آن کاهش هزینه درمانی برای بیماران است. وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم این پروژه ملی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۷هزار میلیارد برای سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته شده است. البته مبلغ اعلام شده به جز طرح دارویار است، که در مجموع اعتبار سازمان به ۱۰۰هزار میلیارد می رسد، که منجر به افزایش کیفی و کمی خدمات می شود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، تحت پوشش قرار دادن ۶میلیون جمعیت کشورمان در طی مدت زمان کوتاه در بیمه سلامت را نشاندهنده چابکی سازمان قلمدادکرد و گفت: برای گروه‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی هم کاهش بیشتری در نظر گرفته شده است که با رعایت نظام ارجاع، در بخش بستری فرانشیز برای این افراد رایگان در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: تمام تلاش ما در سازمان بیمه سلامت این است که به مهمترین وظیفه خود که ارائه خدمات با کیفیت به مردم است، جامعه عمل بپوشانیم و با استفاده از امکانات موجود بهترین خدمات را به مردم شریف کشور ارائه نمائیم. در ادامه این جلسه مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش کارکنان بیمه سلامت استان گفت: موفقیت ما در بیمه سلامت استان مرهون زحمات پرسنل زحمتکش استان است. هر چند ما نتوانستیم آنگونه که باید قدردان عملکردشان باشیم.
دکتر محمود عاطف راد،در ادامه گفت :از۱۷شهرستان دراستان فقط ۶ اداره ملکی معادل ۳۵ درصد وجود دارد، تصریح کرد: استان گیلان به جهت داشتن مراکز ملکی معدود جز ۵ استان آخر کشور است و این یکی از نشانه های محرومیت استان در این زمینه است. مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان بالغ بر ۲ میلیون و پانصد و سی هزار نفر جمعیت دارد، افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان گیلان معادل ۵۵درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
دکتر عاطف راد در ادامه، با اشاره به اینکه ۱هزار و ۸۲۳هزار موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان هستند، اظهار کرد: در طی یکسال گذشته بیش از ۳میلیون و ۷۱۱ بار مردم به موسسات طرف قرارداد ما مراجعه کردند و ما ۸۱۳ میلیارد تومان بابت هزینه های درمان به موسسات پرداخت کردیم. وی در ادامه با اشاره به وجود ۲۱۲ نفر پرسنل بیمه سلامت استان گیلان عنوان کرد: اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت کشور با کمک کارکنان بیمه سلامت استان در گیلان اجرایی شده است. دکتر عاطف راد، با اشاره به اینکه در ۱۴دهم آبان ماه سالجاری نخستین کارگروه صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج تشکیل شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان بارگذاری اسناد داشتیم و اولین استان در پرداخت به بیماران صعب العلاج بودیم. وی با اشاره به بازدید ۳۰۰ درصدی از داروخانه ها در یک بازه زمانی کوتاه استقرار طرح دارویار گفت: برای ارزیابی پرداخت ها به صورت مداوم کارشناسان ما از داروخانه ها بازدید به عمل آوردند ودر همین مدت پرداختی به داروخانه ها از ۱۲میلیارد تومان به ۳۷ میلیارد تومان رسیده است.
دکتر عاطف راد، با بیان اینکه تاکنون به ۸۷۰ زوج نابارور مبلغ ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان پرداخت شده است، افزود: با تلاش کارکنان بیمه سلامت استان طرح پوشش بیمه رایگان برای بیش از ۱۷هزار نفر در مناطق کم برخوردار استان انجام شده است.وی ضمن اشاره به استقرار ۱۰۰در صدی نسخه پیچی الکترونیک در گیلان گفت: ماهانه بیش از ۳۲۷ هزار نسخه الکترونیک در استان تجویز و نسخه پیچی می شود.
مدیر کل بیمه سلامت همچنین از همکاری بیش از ۲۰۰پزشک در طرح نظام ارجاع شهری مبتنی بر پزشک خانواده خبر داد وگفت: اخذ رتبه سوم کشوری در زمینه نشاندار کردن بیمارهای دیابت و فشار خون مرهون زحمات پزشکان خانواده در استان گیلان است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.