×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اعضای شورای شهر بر پایه خرد جمعی در راستای عمران و آبادی شهر قدم بردارند

گیلان پیام/ کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به ریاست حجت‌ الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رییس‌کل دادگستری گیلان و با حضور مهدی فلاح میری دادستان کل استان، احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، سید امیر حسین علوی شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.
حجت‌ الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رییس‌کل دادگستری گیلان در این جلسه تلاش مدیران شهری در راستای تحقق حقوق مردم را خواستار شد و با بیان اینکه حق شهروندان است که هر روز سیمای شهر را زیبا ببینند، افزود: ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب و حل معضل زباله سراوان و ساماندهی لندفیل از مهمترین اولویت های حال حاضر شهرداری رشت محسوب میشود.
رییس‌کل دادگستری استان گیلان نحوه اجرای برنامه تفکیک زباله از مبدا را هنوز در شهرستان رشت رضایت بخش ندانست و تصریح کرد: هر کدام از مدیران شهری باید در رسیدگی به مطالبات و جلب رضایتمندی مردم، توانایی‌ها و داشته‌های خود را بیش از پیش عرضه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی جایگاه و شان نظارتی شورای اسلامی شهر رشت را هم مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید بر عملکرد شهردار و مدیران شهری نظارت مستمر داشته باشند
رییس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه همه باید با نیت کار و خدمت به شهروندان و رضایت خداوند و بدون در نظر گرفتن سلایق شخصی و بر پایه خرد جمعی در راستای عمران و آبادی شهر قدم بردارند از اعضای شورای شهر خواست تا اختلافات ادامه پیدا نکند و با همدلی و تعامل خدمت به شهروندان در سرلوحه کار قرار گیرد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این جلسه ابتدا گزارش عملکردی از اقدامات یک ماهه اخیر شهرداری در حوزه مهمترین اولویتهای شهر شامل اجرای پروژه‌ رینگ ۹۰ متری و تملک اراضی، بازگشایی و تملک اراضی خیابان سعدی به سرگل، بازگشایی محور امام علی (ع)، کارخانه کودآلی لاکان، ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدأ، تعیین تکلیف تصفیه‌ خانه شیرابه، تعیین تکلیف قرارداد شرکت تی تی اس و شهاب خودرو، احداث زباله سوز، روند ساماندهی لندفیل سراوان، پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان، تالاب عینک و مواردی از این دست ارائه داد.
شهردار رشت در ادامه ضمن تاکید بر تعمیق ارتباطات شهرداری و دادگستری برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌هایی با موضوعات شهری ابراز داشت: برخی از دیون و آرا قضایی صادره برای شهرداری رشت آنچنان سنگین است که اگر شهرداری بخواهد تمام آن را تقبل کند دیگر بودجه و اعتباری برای عمران و آبادانی شهر رشت وجود نخواهد داشت.
سید امیر حسین علوی کمک دادگستری استان گیلان به شهرداری رشت در حوزه موارد ذکر شده را خواستار شد و گفت: با توجه به مجموعه تجربیاتی که از سالهای اخیر تاکنون در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کسب کرده‌ام، هنوزم خود را شورایی‌ترین شهردار می‌دانم و نیتم تنها کار و خدمت برای مردم بوده‌ است.
وی از مجموعه شورای اسلامی شهر رشت برای پیگیری مصوبات و همکاری با شهرداری قدردانی نمود و اضافه کرد: در گذشته نگاه شهرداری تنها روی انجام خدمات روبنایی کوچک مقیاس متمرکز بود و کسی اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس را دنبال نمی‌کرد.
شهردار رشت یادآور شد: هیچ سالی مانند امسال در شهر رشت این مقدار پروژه عمرانی تعریف نشده بود و خدا را از این بابت شاکرم که این مهم در زمان مسئولیت بنده به عنوان خدمتگذار مردم و با همکاری و همدلی شورای اسلامی شهر رقم خورد.
همچنین محمدحسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن ارایه بیاناتی اظهارداشت: ما هیچ اختلافی با شهردار نداریم، آنگونه که در بیرون به مسائل دامن میزنند نیست، انچه را که حاکم رای صادر کرده برای ما واجب الاحترام است ، ما مطیع و تابع قانون هستیم و هرگونه مواردی از سوی شهرداری به شورا تسلیم شود به تکلیف خود عمل میکنیم و مانع عدم خدمت رسانی به مردم خواهیم بود.
لازم به ذکر است در این جلسه دیگر اعضای شورا هم هر کدام مواردی را در حوزه تعاملات شورا و شهردار، اجرای پروژه‌های عمرانی و تقویت همکاری دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت شهری مطرح کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.