×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی زیرساخت های درمانی گیلان / لزوم تسریع در تکمیل مرکز ترومای استان در سایت لاکان رشت

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در آئین افتتاح ۲۷ طرح سلامت‌محور گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، سلامت و دولت و ضمن تقدیر از جان‌فشانی‌های کادر سلامت، اظهار کرد: ویزیت پزشکان در همان لحظه نخست بروز بیماری و یا حوادث می‌تواند دغدغه بیمار را برطرف کند که تخصص و تعهد کادر درمان منجر به اثرگذاری در جامعه می شود.
وی با اشاره به اینکه امنیت کشور مدیون کسانی است که از کشور دفاع کرده‌اند، افزود: سلامت امروز کشور مدیون کادر بهداشت و درمان است و آنان مدافعان امنیت سلامت هستند.
استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار «ما می‌توانیم»، افزود: می‌بایست برای ارتقای سلامت از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.
دکتر عباسی با اشاره به عزم و بسیج ملی در ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در دهه ۷۰، خاطرنشان کرد: در بحران کرونا نیز تمامی کارکنان بخش بهداشت و درمان ایثار و فداکاری کردند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ی جهانی در حوزه پزشکی، گفت: هم‌زمان با همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، دیپلماسی دولت تنها با چند کشور اروپایی، محدود بود و حتی با همسایگان خود نیز ارتباط مناسب نداشتیم، اما در دولت سیزدهم با فعال شدن دیپلماسی خارجی، راه‌گشا شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه پیش از شروع واکسیناسیون کرونا میزان مرگ‌ومیر روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بود، خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر، استان گیلان روزهای زیادی را با مرگ‌ومیر صفر کرونایی پشت سر گذاشت که در این خصوص باید به رتبه نخست واکسیناسیون کرونایی گیلان در سطح کشور نیز اشاره کرد.
دکتر عباسی با اشاره به تلاش‌های مستمر و نتیجه‌بخش دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: در کنار کادر بهداشت و درمان که حقیقتاً خستگی را خسته کرده‌اند که با تلاش های مضاعف دولت سیزدهم توانستیم حتی واکسن کرونا را نیز صادر کنیم.
وی با اشاره به اینکه گیلان ازلحاظ زیرساخت‌های پزشکی جزو چهار استان آخر کشور است، گفت: در گیلان بیمارستان‌های قدیمی نوسازی و بازسازی‌شده و حتی در تالش بیمارستان تازه‌ای افتتاح شد که نیازمند تأمین نیروی متخصص برای بهره‌برداری از امکانات این مراکز درمانی است.
وی تصریح کرد: سایت لاکان به عنوان مرکز ترومای استان می‌بایست هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا سایر شهرستان‌های استان نیز بتوانند در اسرع وقت بیماران را به این مرکز منتقل کنند.
استاندار گیلان با تأکید بر وجود دیپلماسی متوازن در دولت سیزدهم علیرغم مواجهه با کسری بودجه و نبود ارز در کشور قبل از شروع به کار این دولت، تصریح کرد: به لطف دیپلماسی فعال، اکنون ۴۰ میلیارد ذخیره ارزی داریم و باید در بخش پزشکی بدرخشیم.
وی با بیان اینکه در ارتقاء بیمه عملکردی مناسب به ثبت رسیده است، گفت: مراکز درمانی دولتی استان امکاناتی دارند که مراکز درمانی خصوصی ندارند و باید با افزایش سطح امکانات، مراکز درمانی دولتی و خصوصی با یکدیگر رقابت کنند.
دکتر عباسی با اشاره به تخصیص منابع ملی در جهت بهبود زیرساخت‌های نظام سلامت گیلان بیان کرد: در سفر رئیس جمهوری یکهزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مراکز درمانی فرسوده اختصاص پیدا کرده که در مرحله کنونی ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که امیدواریم روند ارتقای زیرساخت‌های درمانی استان گیلان فراهم شود.
استاندار گیلان افزود: انتظار می‌رود برنامه های توسعه ای گیلان ذیل برنامه راهبردی دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی شود تا ضمن جبران عقب ماندگی ها و جایگاه استان گیلان در حوزه سلامت به رده‌های ۱۰ و ۱۵ کشور برسد.
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های توریست درمانی استان بیان کرد: ما در شهرستان مرزی آستارا منطقه آزاد تجاری داریم و پرواز خارجی به استان گیلان در حال انجام است، لذا می‌بایست از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.