×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت آبفار گیلان بیان کرد؛شتاب در آبرسانی به روستاها با اتکاء دولت تدبیر و امید به منویات رهبری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: دولت تدبیر و امید با اتکاء به منویات مقام معظم رهبری و نصب العین قرار دادن فرمایشات ایشان، در سه سال گذشته آبرسانی به روستاها را با شتاب چشمگیری انجام داده است.IMG_7526

به گزارش گیلان پیام ،  محمدعلی فرّامینی با بیان این مطلب افزود: با روی کار آمدن دولت جناب آقای دکتر روحانی، تحول خوبی در حوزه ی آب شرب روستایی گیلان نیز صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ۳۶ ماه فعالیت دولت یازدهم بیش از ۲ هزار و ۳۲۰ کیلومتر لوله گذاری شبکه ی توزیع و خطوط انتقال اجرا و ۴۶ حلقه چاه حفر شد.

وی، با اشاره به بهسازی ۱۱۴ دهنه چشمه، راه اندازی ۵۵ باب ایستگاه پمپاژ و احداث ۱۴ هزار و ۷۴۵ مترمکعب مخزن ذخیره و تعدیل فشار، گفت: در این مدت سه ساله ۲۳۶ میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان اعتبار به بخش آب شرب روستایی گیلان اختصاص یافت.

فرّامینی تصریح کرد: با تخصیص این میزان اعتبار در دولت یازدهم، حدود ۹ درصد به شاخص بهره مندی روستاهای این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی افزوده شد و هم اکنون این رقم در گیلان برابر با ۷۲٫۷۸ درصد می باشد.

به گفته ی وی؛ در این مدت زمانی ۴۳۵ روستای گیلان از آب آشامیدنی مطلوب، سالم و با کمیّت و کیفیت مناسب برخوردار شدند که بطور میانگین سالانه معادل ۱۴۵ روستا می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ی ملی گام بلند دولت تدبیر و امید برای آبرسانی به روستاهاست، اظهارداشت: این اقدام، جهش خوبی را در حوزه ی آب شرب روستایی کشور رقم می زند.

فرّامینی افزود: با این میزان اعتبار، آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی ۲ هزار روستای کشور در قالب ۳۲۴ مجتمع آبرسانی تامین می شود.

وی گفت: در همین راستا در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ی ملی و ردیف اعتبارات ملی برای ساخت و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی در گیلان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار ۱۶۵ روستای گیلان با جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ی ملی برای آبرسانی به روستاها، نشان از عزم راسخ دولت و مجلس به منظور تامین سلامت و بهداشت جامعه ی روستایی کشور دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون یکهزار و ۷۴۶ روستای گیلان با جمعیتی بیش از ۸۲۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی مناسب و سالم برخوردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.