×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری اختتامیه نخستین سالانه شهر خلاق رشت و رویداد معرفی رستورانهای خوراک گیلانی در پیاده راه فرهنگی

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در مراسم اختتامیه نخستین سالانه شهر خلاق رشت و رویداد معرفی رستورانهای خوراک گیلانی که در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد، اظهار داشت: امروز در نخستین سالانه شهر خلاق که جزو میراث فرهنگی و داشته‌‌های غنی مردمان فرهیخته شهر رشت به شمار میرود، میزبان مردم و رستوران دارهای خوب شهرمان هستیم.
شهردار رشت اذعان کرد: تلاش میکنیم تا در دوره جدید مدیریتی شهرداری رشت، اجرای انواع پروژه‌های عمرانی و توسعه زیرساختها را در کوتاهترین زمان ممکن در دستور کار قرار دهیم.

سید امیر حسین علوی رویکرد دیگر شهرداری رشت را تشریح کرد و افزود: در کنار برنامه‌های اشاره شده، تلاش داریم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و استفاده از ظرفیتهای غنی و معنوی شهر رشت در لوای برند شهر خلاق برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و بدون شک در آینده همچنان شاهد برگزاری انواع رویدادهای فرهنگی و خلاق در سطح ملی و بین‌المللی خواهیم بود.
سید احمد محیط طباطبائی، رئیس کمیته ارزیابی حافظه جهانی یونسکو در ایران نیز در این مراسم با تشکر از مدیریت شهری و شهرداری رشت برای برگزاری این رویداد اظهار داشت: یکبار دیگر انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک را به مردم این دیار تبریک عرض میکنم و امیدوارم در راستای معرفی غذاهای این خطه و تحقق بحث درآمدهای اقتصادی آن هم برنامه‌ریزیهای لازم انجام گیرد.
سید احمد محیط طباطبایی اذعان کرد: سفره در حقیقت نشانی از فرهنگ و تمدن مردم و ابزاری برای تعامل و برقراری ارتباطات هر منطقه‌ای است، بنابراین غذا فقط خوراک محسوب نمیشود بلکه بخشی از باورها و اعتقادات ماست.
وی غذا را پایه فرهنگی مردم گیلان برای معرفی سایر ابعاد فرهنگی این استان خواند و ابراز داشت: قطعا مدیریت شهری و کسانی که نمایندگی مدیریت فرهنگی مردم را عهده‌دار هستند، حتما به این موضوعات مهم توجه می‌کنند.
رئیس کمیته ارزیابی حافظه جهانی یونسکو در ایران افزود: ما از مدیریت شهری پشتیبانی و از خود مردم حرکت و پویایی را انتظار داریم، زیرا مردم رشت امروزه در قالب غذا خواسته و ناخواسته پرچم‌دار فرهنگ گیلان در سطح ایران و خارج از ایران هستند.
فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم مهمان نوازی را خصوصیت بارز مردم گیلان و شهر رشت ذکر کرد و افزود: با توجه به تنوع بسیار بالای غذایی، عنوان شهر خلاق به حق روی شهر رشت نامگذاری شده است.

حمیدرضا امام پناهی یادآور شد: شهر رشت در تاریخ، فرهنگ و تمدن و داشتن مردمان باصفا و خونگرم هم زبانزد بوده و هست و از شهردار رشت و شورای اسلامی شهر برای برگزاری این برنامه تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم چنین رویدادهایی استمرار داشته باشد.
همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تشکر از بانیان برگزاری این رویداد و مجموعه شهرداری عنوان کرد: بدون شک با کمک و همراهی دستگاهها و مجموعه‌های ذیربط اتفاقات خوبی برای شهر رشت و برند شهر خلاق خوراک به وقوع می‌پیوندد.
نادر حسینی تصریح کرد:‌ شهر خلاق خوراک دارای مولفه‌های بسیار زیاد و متنوعی است که هر کدام از رشتوندان عزیز باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از حضور مهمانان یونسکو و دیگر مسئولان شهرستانی ابراز داشت: قطعا تمام این برنامه‌ها برای این است تا بتوانیم رضایت شهروندان را در راستای اهداف و ماموریت‌های مدیریت شهری کسب کنیم.
مجید عزیزی برگزاری انواع مراسمها، جشنواره‌ها و رویدادها به میزبانی شهر رشت را خواستار شد و اضافه کرد: تا زمانی که ما گردشگر را در استان گیلان داریم، باید از این ظرفیت برای شناساندن هر چه بیشتر برند شهر خلاق خوراک رشت و تبلیغ غذاهای سنتی آن استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مردم گیلان به خصوص شهر ولایتمدار رشت در دفاع از وطن و میهن با تقدیم هشت هزار شهید گلگون کفن همواره پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: شهر رشت تنها در حوزه شهر خلاق خوراک خلاصه نمی‌شود بلکه در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری هم جایگاه برجسته‌ای دارد.
سید شمس شفیعی یادآور شد: شهرداری رشت و شورای اسلامی شهر درصدد هستند تا در کنار اجرای برنامه‌‌های شهر خلاق خوراک در بخش اقتصاد خلاق شهری و کسب و کارهای خرد هم ورود کند، زیرا این اقدام علاوه بر مزیتهای اقتصادی، به حفظ برند شهر خلاق خوراک کمک می‌کند.
گفتنی است در این مراسم از منتخبین مسابقه سرآشپزان کوچک و مسئولین رستورانهای منتخب استان گیلان با اهدای تندیس و لوح، تقدیر شد.
همچنین در پایان این مراسم شهردار رشت بهمراه نمایندگان سازمان جهانی یونسکو در ایران، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر از غرفه های رستوران داران با عرضه غذاهای محلی استان گیلان بازدید بعمل آورد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.