×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
سنجش سلامت ١.۵ میلیون نوآموز در سال تحصیلی جدید آغاز شد

گیلان پیام/ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: از امروز یک و نیم میلیون نوآموز که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ وارد پایه اول می‌شوند مورد سنجش سلامت قرار می گیرند. همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته در یک هزار و ۲۰۰ پایگاه عمومی و ۸۰۰ پایگاه تخصصی مورد سنجش قرار می‌گیرند و برای آنان شناسنامه سلامت صادر می‌شود.
طریفی حسینی گفت: سنجش سلامت نو آموزان شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است.
وی گفت: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکل داشته باشند به پایگاه‌های تخصصی سنجش وابسته به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان که در سامانه سنجش تعریف شده‌اند معرفی و به صورت رایگان مورد سنجش تخصصی قرار می‌گیرند.
طریفی حسینی گفت: نوآموزانی هم که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از ثبت نتایج ارزیابی‌های اولیه در سامانه سنجش و ارجاع به مراکز خدمات جامع سلامت (پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت) برای بررسی و تکمیل کارت واکسیناسیون و انجام معاینات پزشکی با رعایت شرایط ویژه بیماری کرونا به دبستان مورد تقاضای ثبت نام، معرفی می‌شوند. مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش در پایگاه‌های سنجش سلامت شامل اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳در ۴، مبلغ ۶۰ هزار تومان که صرفا از طریق دستگاه یا درگاه پرداخت الکترونیکی قابل دریافت است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.