×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
انجام سفر‌های نوروزی با تزریق ۲ دز واکسن امکان‌پذیر شد

گیلان پیام/حجت‌الاسلام رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت این ستاد در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دز واکسن کرونا تاکید دارد اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، ستاد تزریق ۲ دز واکسن را مبنای سفرهای نوروزی قرار می‌دهد.
پیش از این، وزیر کشور اعلام کرده بود که مسافران نوروزی حتماً باید دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند تا مجوز سفر به آنها داده شود.
براساس آخرین آمار، تا امروز مجموعاً ۶۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۲ نفر دوز اول، ۵۶ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۶۷ نفر دوز دوم و ۲۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۰۴ نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
همچنین رئیس‌جمهور در این جلسه دستور داد حتما بر صدور گواهی عدم ابتلای افرادی که قصد ورود به کشور را دارند نظارت دقیق و جدی شود و اگر نسبت به گواهی تست‌های انجام شده در خارج از کشور تردید وجود دارد، حتما در داخل کشور از افراد مشکوک مجددا تست گرفته شود.
حجت‌الاسلام رئیسی در پایان این جلسه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی ضرورت برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری در شرایط غیراضطرار کرونایی گفت: برابر این مصوبه طفره رفتن از برگزاری حضوری کلاس‌های درس و امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان تخلف محسوب می‌شود.
۷ اسفند بود که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی که به دلیل بیماری کرونا، کلاس‌هایشان غیرحضوری برگزار می‌شد، باید بصورت حضوری برگزار شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.