×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طرح تأمین‌اجتماعی هوشمند سال آینده در هشت مرحله اجرا می‌شود

گیلان پیام/ مهندس سید عبدالله حسینیان در نشست تخصصی نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: “همزمان با پاندمی کرونا سازمان تأمین‌اجتماعی تصمیم گرفت خدمات خود را به صورت الکترونیکی توسعه دهد و از ازدحام شعب کاسته و خدمات را به صورت روانتر و سهل‌تری ارائه کند. بر این اساس طرح ۳۰۷۰ ( ارائه ۳۰ خدمت به شکل غیرحضوری) آغاز شد و دستاوردهای خوبی نیز در این طرح بدست آمد که با تکمیل خدمات الکترونیک بستر مورد نیاز برای حرکت به سوی تأمین‌اجتماعی هوشمند فراهم می‌شود.”
حسینیان افزود: “همکاری و تبادل اطلاعات با سایر نهادها از مسائل دارای اولویت و ضروری در توسعه خدمات غیرحضوری و تحقق تأمین‌اجتماعی هوشمند است و در این زمینه با ۳۱ دستگاه ارتباط داریم. برای بسیاری از خدمات از ثبت‌احوال استعلام می‌کنیم. در بحث نسخه الکترونیک با سازمان‌های مرتبط تعامل مطلوبی داریم. در استان‌های کوچکتر وضعیت مناسبتری را در توسعه نسخه الکترونیک شاهد هستیم و صدور نسخ الکترونیکی به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد و در تهران و برخی استان‌های بزرگ نیز نرخ نسخ الکترونیک به ۶۵ درصد رسیده است. در شرایط فعلی عمده مشکلات مربوط به پایداری سیستم‌های الکترونیک تأمین‌اجتماعی برطرف شده است. ممکن است در برخی مراکز و واحدهای خدمت‌رسان به صورت مقطعی با کندی سامانه‌ها مواجه باشیم اما قطعی سیستم را به شکل گذشته نداریم.”
وی به برنامه‌های حوزه سازمان تأمین‌اجتماعی برای تحقق تأمین‌اجتماعی هوشمند اشاره کرد و گفت: “براساس برنامه تحولی سازمان، خدمات باید با کمترین وابستگی به زمان و مکان ارائه شود و این همان تأمین‌اجتماعی هوشمند است که دنبال می‌کنیم. هوشمند کردن خدمات مفهومی بسیار فراتر از حذف کاغذ و مراجعه برای دریافت خدمات است و در واقع آنچه تاکنون انجام شده به عنوان مقدمات طرح هوشمندسازی محسوب می‌شود. طرحی که در هشت گام و با افق یکساله انجام خواهد شد و گام نخست آن انشالله خرداد سال آتی رونمایی شده و امیدواریم پایان سال آینده تمام مراحل آن رونمایی شود. یکپارچگی اطلاعات که از برنامه‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی است با شعبه محور بودن تأمین‌اجتماعی اتفاق نمی‌افتاد اما در رویکرد تأمین‌اجتماعی هوشمند به دنبال آن می‌رویم.”/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.