×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت‌: فرهنگ شهروندی را باید در رشت توسعه داد

شهردارکارگروه مدیریت شهری با حضور شهردار رشت و جمعی از متخصصین حوزه مدیریت شهری برگزار شد.به گزارش گیلان پیام،در این جلسه که جمعی از متخصصین در امور شهری حضور داشتند شهردار رشت با اشاره به لزوم تشکیل چنین کارگروه هایی به منظور پیشرفت شهر رشت گفت : برای داشتن شهری زیبا و آباد تنها نیاز به کارهای عملیاتی و تغییر ظاهر شهری نیست بلکه باید مردم را نیز با درست بهره بردن از فضای جدید آشنا کرد.

دکتر ثابت قدم با بیان اینکه غلبه فرهنگ روستایی بر شهری زنگ خطری یرای مردم شهر رشت است گفت : شهر رشت از قدیمی ترین شهرهای کشور با مردمانی با فرهنگ کهن است که باید از این میراث گرانبها حفظ و حراست کرد.

وی گفت : درست است که برای باز آفرینی شهر رشت موانعی وجود دارد اما رفع این موانع و انجام کار عملیاتی کمک زیادی به آیندگان نمی کند بلکه باید رشت را به گذشته با ارزش خویش  باز گرداند و فرهنگ شهروندی را در این شهر توسعه داد تا این شهر به آیندگان درست منتقل شود.

دکتر ثابت قدم وظیفه اصلی کار گروه مدیریت شهری را انجام کار فرهنگی در این زمینه دانست و افزود: خوشبختانه این کار گروه از افرادی توانمند و دلسوز که قلبشان برای شهرشان می تپد تشکیل شده است  که می توانند بازویی محکم در امر فرهنگ شهروندی باشند.

در این جلسه رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر  نیز گفت: برای غلبه بر مشکلات مدیریت شهری ،  ایجاد کار گروه های تخصصی بسیار مفید بوده که تا کنون نیز  این کار گروه ها طرح ها و خروجی های بسیار عالی داشته است که از جمله آن می توان به جشنواره گل شمعدانی ، جشنواره کودک و پسماند و محیط زیست ‌، جشنواره گردشگری «مصرف سبز»‌، سمینار هم اندیشی ترافیک و توسعه پایدار‌، سمینار شهرداری سرآمد و شهر سرآمد اشاره کرد.

رسولی افزود‌: با توجه به فعالیت های این کارگروه می توان امید داشت که چنین مجمع هایی به صورت  NGO  در آینده فعالیت کنند.

در ادامه این جلسه مهندس بازدیده مدیر کار گروه مدیریت شهری به بیان طرح ها و اهداف این گروه پرداخت و گفت‌: از مهمترین اهداف این کارگروه اجرای طرح های مناسب برای داشتن یک شهر سالم و پایدار است و این کارگروه به صورت غیر انتفاعی تشکیل شده است و ماموریت دارد برای گسترش‌ ، پیشبرد و ارتقاء مدیریت شهری‌، این امر را در چشم انداز ۱۰ ساله در نظر بگیرد‌.

وی افزود ‌: امید است با تلاش همه اعضای گروه‌ ، این کار گروه را به نقطه ای برسانیم تا مرجع مشورت در همه حوزه ها اعم از فرهنگی‌، اقتصادی‌، اجتماعی در استان قرار گیرد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.