×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

 

 

قربانی

امام جمعه رشت از نام‌نویسی ۷۰ هزار قاری قرآن در گیلان خبر داد و گفت: این امر در هدایت اجتماع برای جامعه قرآنی حائز اهمیت است، ضمن اینکه قاریان قرآن در کشور ارزیابی شده‌اند و گیلان رتبه نخست قرآنی را در کشور کسب کرد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نماز جمعه این شهر اظهار کرد: هفته آینده بهترین ایام ماه مبارک رمضان و سال است، زیرا در این هفته شب قدر قرار دارد و قرآن در این شب نازل شده است.

وی افزود: هفته آینده امام علی (ع) انسان نمونه تاریخ به شهادت می‌رسد و قبر این بزرگوار تا ۵۰ سال مخفی مانده بود و قرآن رهنمودهای خوبی در ابعاد اخلاقی، اعتقادی و دستورالعمل زندگی برای انسان‌ها دارد.

خطیب جمعه رشت به شخصیت امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) می‌تواند برای روزه‌داران و مومنان در ابعاد مختلف الگو باشد.

وی از نام‌نویسی ۷۰ هزار قاری قرآن در گیلان خبر داد و افزود: این امر در هدایت اجتماع برای جامعه قرآنی حائز اهمیت است، ضمن اینکه قاریان قرآن در کشور ارزیابی شده‌اند و گیلان رتبه نخست قرآنی را در کشور کسب کرد.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه با حمله به مساجد شیعیان نمی‌شود نور خدا را خاموش کرد، اظهار کرد: نور خدا همواره درخشان‌تر از همیشه وجود دارد و واقعیت اهل بیت موجب می‌شود که فرد اهل هندو در محضر امام خامنه‌ای حضور یابد.

وی به درگذشت حجت‌الاسلام یکتا امام جمعه اسبق صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: مرحوم حجت‌الاسلام چند بار در دوران رژیم گذشته به خاطر مبارزات علیه این رژیم به زندان افتاد و در زمان تاریک ظلمانی آن دوران وظیفه خود را انجام داد.

امام جمعه رشت به بحث انرژی هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: ما تشنه توافق هسته‌ای کشورهای غربی نیستیم و همه می‌دانند آمریکا و غرب نظرشان این نیست که ما بمب اتم نداشته باشیم که می‌دانند، نداریم، بلکه می‌خواهند جایگاه علمی ایران را بگیرند، اما اینها خط قرمز ماست و به هیچ عنوان تسلیم دشمن نمی‌شویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.