×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مشارکت مرکز تحقیقات زیست محیطی پکن برای اجرای ۲ پروژه تحقیقاتی فاضلاب در گیلان

گیلان پیام/علیرضا غیاثی افزود: در این جلسه پروژه “احداث سیستم تصفیه فاضلاب بصورت on-site در مقیاس خانگی برای مناطق روستایی” و “مدیریت دفع لجن در تصفیه خانه فاضلاب شهری” توسط شرکت آب و فاضلاب گیلان معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه پروژه احداث سیستم تصفیه فاضلاب بصورت on-site توسط مرکز تحقیقات زیست محیطی پکن بطور پایلوت در روستای جیرسر باقرخاله خمام اجرا خواهد شد، گفت: با توجه به نتایج آنالیز کیفی فاضلاب خام از یک نمونه مربوط به روستای جیرسر باقرخاله که قبلاً با هماهنگی دانشگاه گیلان انجام شده بود، این پروژه از سوی طرف چینی بصورت پایلوت در این روستا اجرا می شود.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای گیلان در خصوص پروژه مدیریت دفع لجن در تصفیه خانه فاضلاب شهری نیز اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت دفع لجن در استان گیلان، پروژه دفع لجن به روش” اینوسل کمپوست” از سوی مرکز تحقیقات زیست محیطی پکن ارائه شد.
غیاثی افزود: اجرای این پروژه بصورت پایلوت برای تصفیه خانه غرب انزلی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان درخواست شد که طرف چینی با توجه به بالا بودن هزینه اجرایی کار، پس از بررسی های لازم نتایج را به این شرکت اعلام خواهد کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.