×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
صادرات ۱۰۰ هزار تن انار

انارمدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با آغاز صادرات انار میزان صادرات این محصول به بازارهای جهانی به بیش از ۱۰۰ هزار تن می رسدبه گزارش گیلان پیام، قاسم حسن پور  بااینکه امسال میزان تولید انار از یک میلیون تن گذشته است ، افزود: شهریور سال گذشته موانع و مشکلات صادرات به کره جنوبی که مهم ترین مشتری انار ایران است ، رفع شد و صادرات این محصول از سر گرفته شد و با آغاز این مبادله پیش بینی می شود میزان صادرات انار به ۱۳۰ هزار تن برسد.

وی گفت: علاوه بر صادرات انار به صورت تازه خوری فرآورده هایی مانند رب انار ، کنسانتره ، انواع آبمیوه و شربت نیز صادر می شود.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: انار ایران به کشورهای اروپایی ، کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می شود.

حسن پور گفت: در مجموع ۳ میلیون تن انار در جهان تولید می شود که یک میلیون تن آن در ایران است.

وی انار را ارزشمندترین محصول باغی ایران دانست و افزود : انار دارو است و ماده غذایی سرشار از آنتوسیونن دارد و بیشترین مقدار این ماده ارزشمند در انار است که برای پیشگیری از بیماری سرطان مفید است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: مصرف حداقل یک عدد انار در روز تضمین کننده سلامتی است و باید فرهنگ مصرف این محصول در جامعه ترویج شود./انتهای پیام/صداوسیما

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.