×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رنگ‌بندی‌های کرونایی در گیلان، همچنان زرد و آبی/ تأکید استاندار بر رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شکل‌گیری موج جدید بیماری

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در یکصد و سومین جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) ، به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی استان اشاره و بیان کرد: همانند هفته قبل، دو شهرستان آبی شامل املش و رضوانشهر و مابقی شهرستان ها در شرایط زرد کرونایی هستند.
وی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در گیلان و لزوم شتاب بخشی در شهرستان‌هایی که از میانگین استانی کمتر هستند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اولویت واکسیناسیون دانش‌آموزان بالاتر از ۱۲ سال و دانشجویان برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی، امیدواریم به میزان صد درصدی برسیم.
نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اهتمام رئیسان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدیران آموزش و پرورش برای تسریع در امر واکسیناسیون با بهره‌گیری از بسترهای موجود افزود: اگرچه در این خصوص حدود ۱۲ درصد از متوسط کشوری فراتر هستیم اما باید به نقطه اطمینان برسیم.
وی بر لزوم تلاش برای رسیدن به میزان پوشش ۹۰ درصدی تزریق دُز اول واکسن به گیلانیان و تسریع در دُز دوم تأکید و تصریح کرد: واکسن به اندازه کافی دراختیار مراکز بهداشت قرار گرفته و بالغ بر ۹۰۰ خانه بهداشت آماده شتاب بخشی به واکسیناسیون هستند.
استاندار گیلان با تأکید بر برنامه‌ریزی مؤثر توسط فرمانداران و بخشداران برای روند واکسیناسیون در شهرستان‌ها گفت: ۸۴۲ تیم ثابت و ۶۲ تیم سیار ، آماده گسترش فعالیت هستند تا آن دسته از افرادی که موفق به تزریق واکسن نشده اند، از این طریق ایمن شوند.
وی تشدید فعالیت بسیجیان در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای توسعه واکسیناسیون را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که با اقدامات اقناعی و تولید محتواهای رسانه‌ای، شاهد همکاری خوب مردم گیلان و رسیدن به بالاترین سطح در تزریق واکسن به عنوان نخستین استان باشیم.
دکتر زارع رعایت توصیه‌های بهداشتی کارشناسان در کنار واکسیناسیون از جمله استفاده از ماسک، مراعات اصول بهداشت فردی و خودداری از شکل گیری یا حضور در تجمعات و دورهمی ها را یادآور شد و گفت: با عادی انگاری و سبک شمردن کرونا، احتمال بروز و گسترش موج های بعدی بیماری دور از ذهن نیست.
وی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از برخی مراکز تزریق واکسن کرونا و استقبال خوب مردم به ویژه دانشجویان و دانش آموزان اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری خوب سپاه، هلال‌احمر، هیأت‌های امنای مساجد، مراکز دولتی و مدارس نظم خوبی در فرآیند واکسیناسیون را شاهد بودیم که استمرار این روند مورد انتظار است.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین لزوم تشویق و ترغیب تمامی اصناف برای تزریق واکسن توسط اتحادیه‌ها و تسهیل فرآیند واکسیناسیون آنان را مورد تأکید قرار داد.
وی از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای استمهال پرداخت تسهیلات فعالان بخش گردشگری تا پایان سال‌جاری و نیز افزایش مهلت پرداخت مالیات‌ها تا پایان آذرماه خبر داد.
وی همچنین حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار که موجب شهادت و جراحت جمع کثیری از شرکت کنندگان در نماز جمعه شد را محکوم کرد.
در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.