×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رویکرد درآمدزایی و کاهش هزینه‌ها در راس امور شهرداری قرار گیرد/ توسعه شهری در مناطق کم برخوردار

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار منتخب رشت طی دیدار با علی بهارمست سرپرست و ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت شفاف سازی، انضباط مالی، صیانت از اموال و دارایی‌ها، امکانات و منابع موجود را بسیار ضروری برشمرد و اظهار کرد: شهرداری رشت می بایست با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به صرفه‌جویی و مدیریت هزینه ها در معاونتها، مناطق، سازمانها و واحدهای تابعه برنامه ریزی و اقدام نماید.
سید امیر حسین علوی با تاکید بر لزوم سرعت‌ بخشی به اجرای پروژه‌های عمرانی شهر، اذعان نمود: حرکت به سمت توسعه شهری با اجرای پروژه های محله محور بالاخص در مناطق کم برخوردار با تراکم جمعیتی بالا در اولویت برنامه های مدیریت شهری رشت قرار دارد.
شهردار منتخب رشت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری را ضروری خواند و افزود: مدیریت شهری برای تحقق این مهم با رویکرد و نگاه جدید و با اتخاذ راهکارهای لازم جهت رفع چالش های پیش رو توسعه شهری در تامین درآمد و منابع اعتباری پایدار شهری و تقویت فرصتها، برنامه ریزی و تلاش خواهد نمود.
علوی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در جهت رفع آبگرفتگی در زمان بارندگی که موجب کندی تردد شهروندان و خودروها و یا مسدود شدن مسیرها می‌شود را از مهمترین اولویتها برشمرد و خاطر نشان کرد: این امر باید از سوی مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد زیرا اخلال در تردد و عبور و مرور موجب مختل شدن در فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.
شهردار منتخب رشت واگذاری املاک شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی را ممنوع عنوان نمود و گفت: تا زمان تعیین تکلیف املاک شهرداری، از هرگونه واگذاری املاک به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری شود و نسبت به شناسایی املاک شهرداری و نوع کاربری آنها اقدامات لازم به عمل آید.
سید امیر حسین علوی تعیین تکلیف وضعیت دیون معوق و ساماندهی بیمه پردازی جاری کارکنان شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به الزام شهرداری به پرداخت حق بیمه کارکنان به جهت برخورداری از مزایای بیمه‌ای، تاخیر در پرداخت حق بیمه پذیرفتنی نیست و لازم است با برنامه ریزی و اهتمام لازم جهت پرداخت دیون معوق، نیازهای کارکنان در این زمینه به جد رفع گردد.
شهردار منتخب در پایان با بیان اینکه مدیران شهرداری رشت می بایست رویکرد درآمدزایی و کاهش هزینه‌ها را در راس امور قرار دهند، از مدیران مناطق و روسای سازمان ها خواست برنامه های اجرایی خود را با اولویت پروژه های عمرانی، هدف‌گذاری و ارائه نمایند.
شایان ذکر است، علی بهارمست در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دوره سرپرستی شان و روند پیشرفت پروژه ها پرداخت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.