×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عوامل مختلفی مصرف بیش از حد برق را به شبکه برق تحمیل کردند

گیلان پیام/ بهمن داراب زاده؛ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان یا اشاره به شرایط ویژه صنعت برق، گفت: گرمای زودرس و غیر منتظره، وقوع پدیده خشکسالی، کاهش محسوس نزولات جوی، کاهش ذخیره آب سدها و در نتیجه کاهش تولید برق نیروگاه های آبی و رشد و افزایش مراکز غیرمجاز رمزارز همه و همه دست به دست هم دادند و شرایط ویژه ای را برای صنعت برق رقم زدند و مصرف بیش از حدی را به شبکه برق تحمیل کردند.
وی افزود: با کاهش تولید برق نیروگاه های برق آبی که اجتناب ناپذیر هم بود و افزایش رشد مصرف انرژی برق ، استفاده بهینه از انرژی برق بهترین راهکار برای جلوگیری از خاموشی ها بود. با رعایت چند نکته ساده مانند؛ استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم دمای کولر بر روی ۲۵ یا ۲۶ درجه سانتیگراد و عدم استفاده همزمان از لوازم پرمصرف برقی به راحتی می توانیم این ناهمخوانی در تراز تولید و مصرف را جبران کنیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: سهم بسزایی از مصرف برق توسط وسایل سرمایشی مربوط به سازمان ها و دستگاه های اجرایی است که تغییر و کاهش ساعات کار ادارات موجب شد تا صرفه جویی مصرف برق را در دستگاه های اجرایی شاهد باشیم.
وی افزود: علی رغم رعایت مدیریت مصرف انرژی برق توسط اکثر دستگاه های اجرایی، باز شاهد بودیم که بعضی از ادارات در این زمینه خوب عمل نکردند که به ناچار برق این ادارات قطع شد.
وی افزود: استان گیلان موقعیت خاص و ویژه ای در بخش انرژی های تجدید پذیر دارد که در کشور بی نظیر می باشد و پتانسیل بسیار خوبی جهت احداث نیروگاه های بادی و خورشیدی در استان وجود دارد و ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش از استراتژی های مهم و اساسی شرکت برق منطقه ای گیلان می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.