×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان از روند تکمیل پروژه آزادراه و راه آهن

گیلان پیام/مهندس محمد اسلامی و دکتر ارسلان زارع از عملیات اجرایی تکمیل باقیمانده پروژه آزادراه رشت قزوین در محدوده منجیل و رودبار بازدید کردند.
آزادراه رشت قزوین ۱۳۸ کیلومتر طول دارد که ۱۲۹ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است؛ بخش‌های باقی مانده این محور، حدفاصل منجیل تا رودبار به طول ۱۱.۳ کیلومتر یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در این آزادراه محسوب می‌شود که از این میزان ۳.۱ کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید و ۸.۲ کیلومتر آن در قالب دو قطعه به طول ۳.۳ و ۴.۹ کیلومتر و بهره مندی از ۷ دستگاه پل به طول ۱۶۸۷ متر و ۴ دستگاه تونل به طول ۲۸۳۱ متر ، از زمستان سال ۹۷ آغاز و با جدیت درحال اجراست.
همچنین وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان از قطعه ۶ و ۷ پروژه راه آهن قزوین- رشت – کاسپین – انزلی بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفتند.
راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول حدود ۳۶ کیلومتر در دو قطعه در حال اجراست که قطعه اول به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه دوم به طول حدود ۱۸ کیلومتر است.
راه آهن رشت – کاسپین – انزلی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که می تواند کشورهای شمالی و اروپایی را به شبه قاره هند متصل کند و با راه اندازی آن ۱۰ میلیون تن بر ظرفیت حمل و نقل کشور افزوده می‌شود.
مهندس اسلامی و دکتر زارع از کتابخانه مرکزی رشت نیز بازدید کرده و از نزدیک در جریان تکمیل این پروژه فرهنگی قرار گرفتند.
کتابخانه مرکزی رشت در زمینی به مساحت هشت هزار و ۲۰۰ متر و با امکاناتی همچون سالن اجتماعات با ظرفیت ۲۵۰ نفر، سالن سخنرانی ۷۰ نفره، بخش مطالعه نابینایان و کودکان، بازارچه فروش نشریات، کتاب‌ها و نمایشگاه محصولات هنری، مخازن کتاب های خطی و نفیس، گالری نمایشگاهی، اتاق‌های مطالعه گروهی و انفرادی و جستجوی رایانه ای در حال ساخت و تکمیل است.
احداث این مجموعه فرهنگی از سال ۱۳۸۳ آغاز شده و با تلاش های صورت گرفته طی سال های اخیر و حمایت های دولت، هم اینک پیشرفت بیش‌از ۹۰ درصدی دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.