×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آموزش طرح تفکیک از مبدا، به سرای محلات می رود

پسماندسازمان مدیریت پسماند در سرای محلات شهرداری، دوره های آموزشی برگزار می‌کند.به گزارش گیلان پیام ،با راه اندازی سرای محلات در مناطق پنجگانه شهرداری رشت، نقش سازمان­های شهرداری در روند ارتقای خدمات­دهی، اطلاع­رسانی و هم­چنین سطح ارتباط با شهروندان پُر رنگ‌تر خواهد شد.

مرتضی عاطفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نگاه محله محوری را یکی از ضروریات مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: آموزش شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری است.

عاطفی افزود: در واقع دولت و نهادهای قانونگذار، سازمان‌های ملی و محلی، تشکل‌های مدنی از طریق آموزش شهروندی و ایجاد مهارت های زندگی اجتماعی و شناخت اصول مدیریت شهری در محلات نقش بارزی در ارتقای فرهنگ شهروندی و شهر نشینی دارند

وی با بیان اینکه انسان‌ همواره نیازمند آموزش است گفت: شهروندان باید آموزش بینند تا بتوانند با استفاده از روش‌های نوین از عهده حل معضلات مختص محیط‌های زندگی خود برآیند و با ارتقای فرهنگ شهروندی خود، از زندگی لذت ببرند.

عاطفی گسترده‌تر شدن زندگی شهری را همراه با افزایش معضلات شهری دانست و اظهار کرد: نباید درآموزش فقط به جنبه‌های تئوریک اکتفا کرد بلکه فرآیند آموزش باید کمک کند تا شهروندان توانایی‌های اجتماعی و مهارت-های علمی و عملی خود را بشناسند.

وی با بیان اینکه آموزش تنها راه در حل مشکلات است گفت:  شهروندان با آموزش می توانند خود را با شرایط محیطی متغیر تطبیق دهند تا زندگی غنی تری داشته باشند.

عاطفی موضوع پسماندهای شهری و معضلات محیط زیستی را از اولویت های سازمان پسماند عنوان کرد و گفت:  توجه خاص به امر تفکیک از مبدا، و کاهش تولید زباله در اولویت‌ برنامه‌های آموزشی این سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت فرهنگ بالای شهروندان و فرهنگ‌پذیری مردم رشت را سبب سهولت در ارایه خدمات به آن­ها دانست و بیان کرد: دو دوره آموزش تفکیک از مبدا و ساخت وسایل کاربردی از مواد دورریختنی برای زنان خانه‌دار و کودکان از برنامه‌های سازمان در سرای محلات است.

وی افزود: این دوره ها با مشارکت گروه‌های اجتماعی و سمن‌ها برای خانواده‌ها ارایه می شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سرای محلات از این برنامه‌های آموزشی در کنار سایر دوره‌ها بهره‌مند شوند./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.