×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
ایجاد ارتباط مناسب میان نرم افزارها و اصلاح فرایندها در نظام سلامت ضرورت دارد

گیلان پیام/دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در همایش گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مهندسین و کارشناسان این حوزه، اظهار کرد: برنامه‌ریزی بدون اطلاعات درست، به موقع و به‌روز ممکن نیست.

وی با اشاره به سالمندی و کاهش زادآوری در گیلان، افزود: آماری که در حوزه جمعیتی گیلان وجود دارد و مبنای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری است مربوط به ۱۳۹۵ است که به‌روزرسانی آن لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نوآوری‌ها و راهکارهای IT موجب بهبود فرآیندها و ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش می‌شود، گفت: در دورانی که تغییرات سریع و چالش‌های پیش‌بینی‌نشده در دنیای فناوری به وجود آمده، شما به عنوان پیشگامان این عرصه، با روحیه‌ای پویا و خستگی‌ناپذیر، راه‌حل‌هایی کارآمد و اثرگذار ارائه داده‌اید.

دکتر آشوبی با بیان اینکه IT دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از بخش‌های پرتوان و خلاق در سطح کشور به شمار می رود، گفت: این سطح بالا از توانمندی می طلبد اصلاحات زیربنایی در بخش های آماری و فناوری اطلاعات در چرخه سلامت استان ایجاد شود.

وی بر ضرورت اصلاح فرآیندها در IT تاکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط مناسب، پایدار و صحیح میان نرم افزارهای مختلف دانشگاه جهت تجمیع اطلاعات آماری و همچنین ایجاد فرایندهای صحیح جهت انجام خدمات دانشگاه بر اساس نرم افزارهای موجود از مهمترین ضروریات و انتظارت است و باید این زیرساخت‌ها مبتنی بر چارچوب‌های حاکمیت فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه IT دانشگاه در ایامی که تهدیدات زیادی بر ما گذشت و احتمالا باز هم خواهد داشت، کمک شایانی به ما کرده، افزود: امنیت سایبری از وظایف ذاتی IT است اما باید IT از خرید صرفا نرم افزارها به تحلیل سیستم ها و اصلاح ساختارها و فرآیندها روی بیاورد و ضمن جدا کردن ما از وابستگی ها، صرفه جویی در منابع را نیز برای ما رقم بزند.

دکتر آشوبی با اشاره به تعدد نرم‌افزار‌های سلامت‌محور، گفت: هدف از ایجاد سامانه‌ها و نرم‌افزارها کاهش نیروی انسانی و صرفه‌جویی در منابع بوده اما این رویه گاها معکوس شده و خود مانعی در مسیر خدمت هستند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.