×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
پیشرفت ۹۳ درصدی تصفیه خانه جنوب رشت

گیلان پیام/مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در معیت جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی نمایندگان مردم شریف رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با هیأت همراهی شامل ذوالفقار مهدیزاده معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور، مجید عبدالهی مشاور، بازرس ویژه و مدیرکل حوزه مدیرعامل آبفای کشور ، منصور شوندی، مشاور مدیرعامل در امور مجلس و مدیر هسته گزینش شرکت آب و فاضلاب کشور در بازدید از بخش‌های مختلف تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت ، پروژه فاضلاب فخب و تاسیسات آبرسانی رودبار در جریان عملیات اجرایی این پروژه ها قرار گرفت.

هاشم امینی در این بازدید احداث تصفیه خانه جنوب شهر رشت را فرصتی مناسب برای کاهش مشکلات زیست محیطی با توجه به افزایش جمعیت شهری برشمرد و گفت: این تصفیه خانه مدرن و با تکنولوژی جدید طراحی و اجرا شده است که انتظار میرود با خدمات رسانی پایدار موجب جلب رضایت مردم و حفظ محیط زیست باشد و آبفای گیلان بهتر است برای مدیریت لجن حاصل از تصفیه فاضلاب از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده نماید.

سپس علیرضا غیاثی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تشریح روند اجرای پروژه اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت با ظرفیت ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز اجرا شد که پس از در مدار بهره برداری قرار گرفتن این تصفیه خانه، جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر از ساکنین آن منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی با اشاره به لزوم کاهش بار آلودگی رودخانه ها در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این تصفیه خانه علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، به بازچرخانی آب و هدایت پساب به رودخانه ها اقدام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: ساخت سازه های فرایندی و ساختمانهای جانبی تصفیه خانه و خرید عمده تجهیزات مکانیکی و برق به پایان رسیده است و پروژه در مرحله ی تکمیل محوطه سازی، تکمیل کارهای بخش برقی و ابزار دقیق و تست های اولیه راه اندازی می باشد.

غیاثی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای احداث این تصفیه خانه تصریح کرد: تاکنون ۹۸ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.