- نویسنده : مدیر وبسایت
- 29 اردیبهشت 1397
- کد خبر 2850
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
سومین نشست رؤسای دانشگاه های گیلان، به منظور حضور مؤثر در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، برگزار شد و طی آن استفاده از ظرفیت دانشگاه های گیلان برای توسعه آموزش و پژوهش در استان در دستور کار، قرار گرفت.
به گزارش گیلان پیام، شاهرخ یوسف زاده – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این نشست ضمن تبریک حلول ماه رمضان، مشارکت و تعامل دانشگاه های استان در حوزه های گوناگون را ضروری دانست و افزود: حضور فرهیختگان و اندیشمندانی مانند پروفسور سمیعی در استان گیلان، نقطه قوتی برای بهبود روابط دانشگاه گیلان با دانشگاه علوم پزشکی است.
وی با اشاره به این که بینالمللیسازی و توسعه پژوهشها و ترجمان دانش در دستور کار این دانشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: لازمه رسیدن به دانشگاه نسل سوم، داشتن نگاه بین المللی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که، تعریف علم، لزوماً دانستن همه چیز نیست، اظهار کرد: تعریف علم به این معنی نیست که همه چیز را بدانیم بلکه علم یعنی در مورد یک چیز، همه اطلاعات را داشته باشیم. بنابراین عالم کسی است که در مورد یک چیز هر چند کوچک، اطلاعات کافی داشته باشد.
وی جاذبه گردشگری گیلان را یکی از نقاط قوت این استان عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان، باید از این موقعیت برای جذب سرمایه گذار و پژوهشگر استفاده کرد.
دکتر یوسف زاده چابک، با اشاره به طرح «دره سفید رود به عنوان مرکز علم و فناوری»، یادآور شد: این منطقه میتواند به عنوان کلید علم و فناوری کشور محسوب شود، اما این مهم تحقق نخواهد یافت مگر این که الگوی مناسب و قوانین مدون و مشخصی در این زمینه وجود داشته باشد.
وی مهمترین هدف راه اندازی این مرکز در دره سپیدرود، گردآوری نخبگان کشور برای انجام کارهای علمی است که قدر مسلم این کار با تعامل و همکاری بین مراکز دانشگاهی در گیلان انجام پذیر می شود.
این مقام مسوول، یکی از اهداف برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پیشرو بودن این دانشگاه در میان دانشگاههای نسل سوم عنوان کرد و یادآور شد: بینالمللیسازی و توسعه پژوهشها و ترجمان دانش در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و توجه به شرکتهای دانشبنیان و حمایت از طرحهای پژوهشی میتواند قدمی موثر در این زمینه باشد.
دکتر احمد رضی – رییس دانشگاه گیلان نیز همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی با یکدیگر را از الزامات حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم دانست و خواستار طرح و حل مسائل آموزشی، پژوهشی و فناورانه استان در این جلسات شد.
تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی استان، تدوین سند آمایش علم و فناوری استان، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری، تفویض اختیارات شورای عتف به کارگروه استانی و نگاه ویژه به بین المللی کردن دانشگاه ها، از دیگر محورهای این نشست بود./انتهای پیام
https://gilanpayam.ir/?p=2850