گروه : تیتر 2 / فهرست اخبار
- نویسنده : مدیر وبسایت
- 17 اردیبهشت 1397
- کد خبر 2685
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان بخشی از عملکرد و وظایف مددکاران در حوزه پذیرش و مددکاری را تشریح کرد .
به گزارش گیلان پیام، عباس فلاحتی ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان در تبیین اهمیت مددکاری در کمیته امداد و ضرورت آن گفت : حوزه پذیرش و مددکاری بهعنوان پل ارتباطی بین کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت است و مددکاران خانواده با بهرهگیری از دانش و مهارت نسبت به رسیدگی درخواست مراجعه کنندگان و رفع مشکلات و نیازهای اساسی آنان تلاش میکنند.
وی بابیان اینکه ارائه خدمات برحسب اولویتبندی و نیاز خانواده با رویکرد توانمندسازی انجام میشود افزود : ارتباط مؤثر و کارآمد از اساسیترین و ضروریترین عناصر شکلدهنده مددکاری است که میتواند زمینههای مراقبتی ، ارزیابی و تشخیص، راهنمایی و توانمندی مددجویان را فراهم کند.
فلاحتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ مددکار مسئولیت پیگیری پروندههای مددجویان کمیته امداد گیلان را به عهدهدارند اظهار کرد : هر مددکار بهطور میانگین ۵۰۰ پرونده مددجویی دارد که باید بهطور ایده آل به صد پرونده مددجویی کاهش پیدا کند تا بتوانند با رسیدگی هرچه بهتر، تمامی نیازهای خانوادههای مددجو را با سرعت بیشتری بررسی و پیگیری کنند .
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان آشنایی با آسیبهای اجتماعی خانوادههای تحت حمایت ، بررسی مشکلات مددجویان بازمانده از ازدواج و تحصیل، اعتیاد، طلاق و دلایل پیدایش فقر و کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت را از وظایف مددکاران عنوان کرد و ادامه داد : مددکار محوری از مهمترین برنامههای کمیته امداد است که در این مسیر از تمام توان علمی و تجربه مددکاران برای مرتفع ساختن مسائل و مشکلات پیش روی مددجویان استفاده میشود .
وی مددکاری را خدمتی دانست که در آن مددکار کمک میکند مددجو مشکل و تواناییهای خود را شناخته و با استفاده از منابع و امکانات موجود در جهت حل مشکل خود برآید ./انتهای پیام
https://gilanpayam.ir/?p=2685